با تلاش‌های امام محله فرهنگیان قم صورت گرفت؛

تربیت ۱۲۰ نوجوان مسجدی

تربیت ۱۲۰ نوجوان مسجدی
مجتبی عظیمی
0
۲۴ فروردین ۱۴۰۱

حجت الاسلام جعفر نژاد جذب نوجوانان و جوانان را محور فعالیت‌های خدا در محله فرهنگیان قرار داده و با کمک گرفتن از طلاب مستعد و همکاری با مدارس و طرح ریزی برنامه‌های مختلف در مسجد، توانسته است ۱۲۰ نفر از نوجوانان را جذب مسجد کند.

به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت الاسلام سیدمحمد جعفرنژاد امام محله فرهنگیان شهرستان قم از سال ۱۳۹۶ به عنوان امام جماعت مسجد امام صادق(ع) مشغول به فعالیت است.
از برگزیده استانی مهرواره اوج در خصوص محور فعالیت هایش پرسیدیم؛ در پاسخ گفت: ما محور کار خود را بر جذب جوانان و نوجوانان گذاشتیم. به همین منظور از یک سو ارتباط خوبی با مدارس برقرار کردیم و از سوی دیگر توانستیم در ارتباطی که با حوزه های علمیه گرفتیم، تعدادی از طلاب مستعد را که می توانستند ارتباط مؤثری با نوجوان داشته باشند، جذب کنیم.
با تلاش های صورت گرفته بیش از ۱۲۰ نفر از دانش آموزان در حلقه های مختلف تربیتی نظیر حلقه های صالحین که در مسجد تشکیل می شود شرکت می کنند. که این کار با همکاری پایگاه بسیج و ارکان مختلف مسجد صورت گرفته است. مهارت های درسی و اجتماعی، برنامه های معرفتی و اخلاقی و هنری و برخی مهارت های شغلی برای این عزیزان در نظر گرفته شده است.
به گفته این امام محله ۷۰ خانواده به صورت ماهانه مورد حمایت مسجد قرار می گیرند و بسته های معیشتی به آن ها اعطا می شود. به صورت دوره ای هم کسانی که نیازمند هستند و به مسجد مراجعه می کنند از این کمک ها بهره مند می شوند.
در کمک های جهادی مسجد امام صادق(ع) پیشگام است. این مسجد دارای گروه جهادی است که به تناسب اتفاقاتی نظیر سیل و زلزله که رقم خورده است در مناطق مختلف حضور پیدا کرده اند و به مردمی که نیازمند کمک بوده یاری رسانده اند.
دوره های آموزشی اشتغال نظیر خیاطی، خشک کردن میوه جات و نظایر آن در مسجد برگزار شده است و زمینه را برای اشتغال بانوان در این عرصه ها آماده کرده است.
حجت الاسلام جعفر نژاد در خصوص فعالیت های مسجد در زمینه ترویج ازدواج آسان می گوید: یکی از برنامه های جالب مسجد امام صادق(ع) اختصاص یک شب در هفته برای جمع آوری کمک های مردمی برای تهیه جهیزیه نوعروسان نیازمند است. یکی دیگر از اقدامات تدارک دیدن زمینه ها و آموزش هایی برای ترویج ازدواج آسان است. از سوی دیگر طرح ریزی هایی هم برای معرفی افراد برای ازدواج طبق ضوابط صورت گرفته است که به زودی به نتیجه می رسد.
به گفته این امام محله سگ گردانی و اعتیاد از معضلات محله فرهنگیان است. به همین منظور برنامه های در بوستان ها طرح ریزی و اجرا شده است. با گشت هایی هم که پایگاه بسیج داشته است تا حدی محیط پاکسازی شد. برای موضوع سگ گردانی هم تذکرات مردمی مؤثر بود.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!