با حضور مدیرعامل بنیاد هدایت؛

«چهارمین جلسه عملیات رمضان استان زنجان» برگزار شد

«چهارمین جلسه عملیات رمضان استان زنجان» برگزار شد
مجتبی عظیمی
0
۲۲ فروردین ۱۴۰۱

حجت‌الاسلام میرمحمدیان معتقد است با انتخاب مبلغین توانمند در عرصه تبلیغ و اعزام آنان به مساجد به‌عنوان مبلغ ثابت، می‌توان در تمامی ایام تبلیغی شاهد حضور فعالیت های آنان بود.

به گزارش مرکز رسانه بنیاد هدایت، چهارمین جلسه عملیات رمضان اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان با حضور مدیر عامل بنیاد هدایت و مسئولین دستگاههای فرهنگی این استان برگزار شد.

حجت‌الاسلام میرمحمدیان «مدیر عامل بنیاد هدایت» ضمن تبریک ماه مبارک رمضان و تقدیر و تشکر از تلاشهای حجت‌الاسلام احمدی و سایر همکاران ایشان در این ماه پر برکت گفت: ایشان یکی از مشکلات اصلی در انجام فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی را در فضای مسجد هویت سازی های غلط معرفی کردند که در آن متأسفانه برخی از عناصر و فعالیت‌های مذهبی و فرهنگی جدایی از مسجد و فضای مسجد تحریف شده است و این نوع تحریف و هویت سازی به‌عنوان مانعی بر فعالیت‌های ایشان قرار گرفته است. این در حالی است که یکی از راه‌های ساده جهاد تبیین ایجاد گروه سرود مسجد است که با موضوعات مناسب و حتی به زبان بومی می‌تواند تأثیرگزاری مطلوبی را برای افراد گروه و هم خانواده و افراد جامعه داشته باشد.

حجت‌الاسلام میرمحمدیان در خصوص بحث اعزام مبلغ اظهار داشت: مسئولین اعزام مبلغ؛ دسته‌ای از مبلغین توانمند را که در عرصه تبلیغ به نحو احسن عمل کرده‌اند را انتخاب و به‌عنوان مبلغ ثابت به مسجد اعزام کنند تا در تمام ایام تبلیغی خود در آن مسجد حضور داشته باشند.

وی مزیت این نوع اعزام را تأثیر گزاری بالا و نتیجه دهی مطلوب عنوان کرد و توصیه کرد که از این ظرفیت به بهترین شکل استفاده شود.

حجت‌الاسلام میرمحمدیان، عناصر موجود در زیست بوم فرهنگی را امامان محله، مستقرین، هنرمندان، بانوان، قاریان، معلمان، ناشران و …معرفی کرد و آنها را به چهار گروه: فعال معمولی، نخبه، مؤسسه و شبکه مؤسسات تقسیم کرد و گفت: هر یک از این چهار گروه بنا به مقاصدی با یکدیگر می توانند رابطه برقرار کرده و ابزارهای راهبری در عرصه راهبری همچون رسانه، آموزش، مجوز، امکانات، اردو، محتوی، سطح بندی، حمایت مالی، عملیات، دسته بندی و غیره را معرفی کنند.

در ادامه این جلسه حجت‌الاسلام احمدی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان برلزوم روشنگری لازم برای خنثی سازی دسیسه‌های دشمن توسط روحانیون، مبلغین و مداحان تاکید کرد و گفت: با توجه به مقارن شدن ماه مبارک رمضان با روزهای آغازین سال؛ جلسات توجیهی ماه مبارک قبل از سال برگزار شد و این جلسات نیز در شهرستان‌ها با موضوع ائمه جمعه و مسئولین فرهنگی تشکیل شد.

وی افزود: طی برنامه‌های انجام شده، مقرر شد با همکاری سپاه و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین جبهه مردمی، بعد از ماه مبارک رمضان تا رسیدن فصل سرما؛ هفته‌ای ۸۰۰۰ دانش آموز به صورت استقرار دو روزه در یکی از اردوگاه‌های متعلق به سپاه حضور داشته باشند و برنامه‌های تفریحی،اعتقادی و انقلابی برای آنان طی مراسمی برگزار شود.

حجت‌الاسلام احمدی با بیان اینکه امیدواریم در این ماه مبارک؛ خداوند توفیق خدمت به اسلام ناب و فرهنگ قرآن و اهل بیت علیه السلام را نصیب همه ما بکند خاطر نشان کرد: رسالت همه ما در این فضای رسانه‌ای و ایجاد دو قطبی‌های کاذبی که بر علیه انقلاب و روحانیون راه افتاده است روشنگری لازم در این زمینه خواهد بود تا دشمن همانند گذشته در رسیدن به اهداف خویش مأیوس شوند.

در دیگر رسانه ها ببینید:
وب سایت سازمان تبلیغات اسلامی
وب سایت سازمان تبلیغات اسلامی

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!