حجت الاسلام محمدصادق دارایی، دومین شهید حادثه تروریستی حرم که بود؟+فیلم

حجت الاسلام محمدصادق دارایی، دومین شهید حادثه تروریستی حرم که بود؟+فیلم
مجتبی عظیمی
0
۲۲ فروردین ۱۴۰۱

شهید محمد صادق دارایی متولد ۱۳۷۵ در یکی از روستا‌های تربت جام بود. این طلبه شهید ۲۵ ساله کار‌های جهادی خود را از نوجوانی با حضور در طرح‌های مختلف با هدف خدمت به مردم به ویژه ساکنان مناطق محروم آغاز کرد.

به گزارش مرکز رسانه بنیاد هدایت، شهید محمد صادق دارایی متولد ۱۳۷۵ در یکی از روستا‌های تربت جام بود. از این شهید بزرگوار دو فرزند دختر و پسر به یادگار باقی مانده است.

این طلبه شهید ۲۵ ساله کار‌های جهادی خود را از نوجوانی با حضور در طرح‌های مختلف با هدف خدمت به مردم به ویژه ساکنان مناطق محروم آغاز کرد و در سن ۱۸ سالگی به سرخس رفت تا فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی و تبلیغی خود را در این شهر انجام دهد.

شهید دارایی در ۲۰ سالگی به مشهد بازگشت و عمده برنامه‌های خود را در حوزه خدمت رسانی به مردم مناطق کم برخوردار مشهد ادامه داد. کمک به تامین جهزیه زوج‌ها جوان، کمک به تامین بسته‌های معیشت برای خانواده‌های نیازمند، انجام فعالیت‌های تبلیغی، تشکیل گروه‌های جهادی برای مقابله با بیماری کرونا و بسیاری برنامه‌های دیگر از جمله خدماتی بوده است که این شهید جوان، در مسیر باز کردن گره مشکلات مردم، به انجام رسانید.

این شهید طلبه جوان که ارتباط نزدیکی با شهید اصلانی داشت، به تازگی به عنوان مسئول پهنه شهید آزموده در مناطق کم برخوردار مشهد انتخاب شده بود و فعالیت‌های تبلیغی و جهادی و خدمت رسانی خود را به مردم ارائه می‌کرد.

شهید دارایی همچنین امام جماعت مسجد طفلان مسلم در منطقه شهرک شهید رجایی مشهد بود و مدیریت مرکز نیکوکاری و خیریه صاحب الزمان و شهید جهاندیده را نیز برعهده داشت.

حجت‌الاسلام محمد صادق دارایی، در حادثه خونین روز سه شنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ در حرم مطهر رضوی بر اثر ضربات چاقوی یک تکفیری مضروب شد، اما تلاش پزشکان برای معالجه وی به سرانجام نرسید و این طلبه جوان عصر پنجشنبه ۱۸ فروردین ماه در بیمارستان شهید کامیاب مشهد به شهادت رسید.

گفتنی است پیکر شهید حجت الاسلام اصلانی یکی دیگر از طلبه‌های مضروب در حادثه رمضان حرم رضوی، روز پنج شنبه با حضور پرشور مردم تشییع و در صحن جمهوری حرم مطهر امام رضا (ع) به خاک سپرده شده بود و پیکر شهید حجت الاسلام دارایی نیز جمعه پس از برگزاری نماز جمعه مشهد در جوار مزار شهید اصلانی به خاک سپرده شد.

در دیگر رسانه ها ببینید:
شهرآرا نیوز

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!