نگاهی به فعالیت های برگزیده استانی مهرواره اوج؛

گل زنی یک امام روستا، پای نوجوانان را به مسجد باز کرد+عکس

گل زنی یک امام روستا، پای نوجوانان را به مسجد باز کرد+عکس
مجتبی عظیمی
0
۲۴ فروردین ۱۴۰۱

حجت الاسلام جمالی با دیدن مسجد که خالی از بچه ها بود به جمع آن ها در سالن ورزشی پیوست و خودش پا به توپ شد. اولین باری بود که در جمع آن نوجوانان گلزنی می‌کرد، همان روز اول پای ۲۷ نفر به مسجد باز شد.

به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت الاسلام امیر جمالی پس از ۲۲ سال که راه مقدس روحانیت را بر در پیش گرفته، حالا ۱۰ سالی است که به امر تبلیغ مشغول است و سه سال است که امامت جماعت مسجد حضرت ابوالفضل روستای تقلید آباد شهرستان زرندیه را بر عهده دارد.
اسم روستایی هم که در آن حضور دارد به قول خودش تک است؛ تقلید آباد. در آغاز گفت و گو شروع کرد به بیان فعالیت های خودش در این روستا و گفت: مسجد روستا شکل خوبی نداشت. دارای ۱۶ ستون بود. از خیرین ۲۵۰ میلیون برای تعمیر مسجد و تکمیل حسینیه روستا جمع آوری کردیم. فرش های حسینیه را از کاشان گرفتیم.

چک ها را خودش داد که با کمک خیرین پاس شد. وقتی مردم دیدند که روحانی خودش پای کار است و لباس کار پوشیده آجر بالا می اندازد، بیشتر مشتاق شدند کمک کنند. حالا که وضعیت مسجد و حسینیه را می بینند، خوشحال اند.
خرید سمعک برای دو نفر از ناشنوایان که بیش از ۴۰۰ میلیون هزینه داشت با کمک خیرینی از خارج از کشور صورت گرفته است و تعمیرات خانه یکی از اهالی که بر اثر آتش سوزی آسیب جدی دیده بود با کمک اهالی با مبلغی بالغ بر ۲۰۰ میلیون تومان از جمله اقداماتی است که با پیگیری های این روحانی تلاشگر صورت گرفته است.
یکی دیگر از کارهای خوبی که حاج آقای جمالی در این روستا رقم زده ایجاد مرکز نیکوکاری است که با کمک کمیته امداد شکل گرفته و با این کار رفع مشکلات نیازمندان سامان گرفته است. این مرکز روستاهای اطراف را نیز تحت پوشش قرار می دهد.
به گفته حجت الاسلام جمالی ۴۰ نفر توسط مرکز نیکوکاری روستا شناسایی و برای دریافت وام اشتغالزایی معرفی شده اند که مشغول به کار هستند.
برگزیده استانی مهرواره اوج کارنامه خوبی هم در جذب نوجوانان به مسجد دارد. ابتدا این جذب را با حضور مستمر در مدرسه رقم زد. از سوی دیگر وسایل ورزشی نظیر فوتبال دستی و میز تنیس را در حسینیه مستقر کرده است که همین زمینه را برای حضور بچه ها در مسجد فراهم کرده است.
در حسینیه روستا کلاس های زبان، و کلاس های کمک درسی بخشی از برنامه هایی است که برای بچه ها در نظر گرفته شده و دانش آموزان سال های بالاتر دانش آموزان سال پایینی در درس ها کمک می کنند. بیش از ۴۰ نفر در این برنامه ها شرکت می کنند.
او اولین روز حضور خود را در مسجد اینگونه روایت می کند: وقتی وارد شدم دیدم هیچ بچه ای به مسجد نمی آید. از دلیل عدم حضور بچه ها سؤال کردم گفتند که بچه ها می روند سالن برای فوتبال. من هم که خودم در فوتبال حرفه ای بودم به سالن رفتم و با آن ها بازی کردم و گل هم زدم. همان شب ۲۷ نفر از بچه در نماز شرکت کردند.
ساخت و تجهیز سالن برای بانوان و آقایان یکی از کارهایی است که با پیگیری حجت الاسلام امیری و دیگر دست اندرکاران روستا صورت گرفته است.
او یکی از دلایل اقبال مردم به خود را اقداماتی می داند که برای رفع موانع ازدواج جوانان انجام داده است. افرادی به یکدیگر برای امر ازدواج معرفی کرده که بازخورد خوبی را در بین اهالی به همراه داشته است.
حاج آقای جمالی با وجود محدودیت های کرونایی خود را از مردم جدا نکرده و ارتباط خود را با مردم حفظ کرده است و از هر فرصتی نظیر پنجشنبه ها که مردم برای زیارت اهل قبور می روند برای با مردم بودن بهره برده است.

 

در دیگر رسانه‌ها ببینید:

خبرگزاری شبستان

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!