با پیگیری های امام روستا تأسیس شد؛

کارگاه صنایع دستی که تولیداتش به سراسر کشور صادر می شود

کارگاه صنایع دستی که تولیداتش به سراسر کشور صادر می شود
رضا رفیعی‌مهر
0
۲۷ فروردین ۱۴۰۱
با پیگیری حجت الاسلام محمدی و یکی کارآفرینان کارگاه صنایع دستی روستای کمال آباد تأسیس شده که برای بیش از ۳۰ نفر اشتغال ایجاد کرده و تولیداتش به سایر استان ها صادر می شود.
به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، روستای کمال آباد جرقویه از توابع اصفهان است. حدود هزار نفر جمعیت ثابت دارد که در ایام تعطیل چند برابر می شود. روستایی با جمعیت کم اما با سه مسجد. با نام های حضرت مریم(س)، حضرت ابوالفضل(ع) و مسجد جامع که حجت الاسلام حنظله محمدی روحانی مستقر این روستا جور امامت جماعت هر سه مسجد را یک تنه می کشد و هر یک از وعده های نماز را به یکی از مساجد اختصاص داده است.
بیکاری انگار درد مشترکی است که بر روستاها و شهرهای این مرز و بوم چنبره زده. حاج آقای محمدی این را خوب فهمیده که سراغ یکی از فعالان عرصه صنایع دستی رفته و او را در روستا ساکن کرده.

با همکاری مؤسسه نذر اشتغال امام حسین(ع) حالا کارگاه تولید صنایع دستی آغاز به کار کرده که بین ۳۰ تا ۴۰ نفر در آن کارهایی نظیر نقاشی روی سفال و چوب و یا میناکاری را آموزش دیده اند و حالا صاحب درآمد هم شده اند.
کارگاه با سرمایه گذاری چند نفر از اهالی و با هنر جوانان این روستا رونق گرفته؛ تا جایی که تولیداتش به تمام استان های کشور ارسال می شود.
این روحانی پرتلاش برای حل مشکل بیکاری راه های دیگری را هم دنبال می کند. با هماهنگی که با یکی از کارخانه های لوازم خانگی صورت گرفته بخشی از کار این کارخانه توسط تعدادی از اهالی روستا و در منزل انجام می شود. به این ترتیب ۵۷ خانواده درگیر این کار شده اند.
حاج آقای محمدی در خصوص کمک به نیازمندان روستا می گوید: مرکز نیکوکاری و صندوق قرض الحسنه در روستا دایر است و برای رفع حوائج نیازمندان روستا فعالیت می کنند. با رایزنی هایی که صورت گرفته و از قبل سپرده خیرین بانک رسالت وام های ضروری را به افراد نیازمند می دهد.
اعتیاد هم از آن آسیب های اجتماعی است که امروز شهر و روستا نمی شناسد. حاج آقای محمدی تلاش های خود برای ترک اعتیاد برخی از افراد را موفق نمی داند و معتقد است باید برای کسانی که ترک می کنند شغلی فراهم کرد و الا کار نتیجه نمی دهد و این ها دوباره به مسیر اشتباه خود بر می گردند.
حضور این روحانی دغدغه مند برکات دیگری هم برای روستای کمال آباد داشته. حالا علاوه بر ایام فاطمیه و محرم در دیگر مناسبت ها نیز در مساجد روستا برنامه هایی برگزار می شود.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!