حجت الاسلام میرمحمدیان:

امامان محله موفق در نمایشگاه مسجد جامعه پرداز معرفی می‌شوند

امامان محله موفق در نمایشگاه مسجد جامعه پرداز معرفی می‌شوند
حسین فلاح مراد
0
۲۸ فروردین ۱۴۰۱

مدیرعامل بنیاد هدایت با اشاره به معرفی امامان محله موفق در نمایشگاه قرآن گفت: در نمایشگاه امسال، غرفه «مسجد جامعه‌پرداز» در مساحتی بالغ بر ۲ هزار و ۶۰۰ متر روبروی تریبون نماز جمعه ( شبستان اصلی) برپا خواهد شد.

به گزارش مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت‌الاسلام سیدناصر میرمحمدیان مدیرعامل بنیاد هدایت در گفت‌وگویی با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از ۲۷ فروردین‌ماه تا ۹ اردیبهشت‌ماه سال جاری در مصلی امام خمینی(ره) تهران اظهار داشت: امسال در نمایشگاه، غرفه «مسجد جامعه‌پرداز» از سوی این بنیاد و سازمان تبلیغات اسلامی در مساحتی بالغ بر ۲ هزار و ۶۰۰ متر روبروی تریبون نماز جمعه ( شبستان اصلی) برپا خواهد شد.

برپایی نمایشگاه محتوایی «مسجد جامعه‌پرداز» 

وی افزود: بنیاد هدایت بر اساس تحولات جامعه جهانی ایده جامعه‌پردازی ولایی با محوریت مسجد را مطرح کرد که در گفت‌وگو با کارشناسان و اعضای هیأت امنای بنیاد این ایده به محتوای اولیه دست پیدا کرد که در قالب نمایشگاه ۲ ماه پیش با حضور مدیران ستادی و استانی سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد مقدس ارائه شد.

میرمحمدیان بیان داشت: هم‌اکنون این محتوا تهیه شده به غنای مطلوبی رسیده است و إن‌شاءالله در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در قالب سیری از روز غدیر و طرح مسأله امامت آغاز می‌شود، انسان ۲۵۰ ساله را بررسی می‌کند و سپس به معرفی شخصیت‌ها و افراد که به عنوان امام میانی نقش‌آفرینی کردند، می‌پردازد و در نهایت وارد گام دوم انقلاب اسلامی‌ می‌شود و به موضوع تمدن‌سازی می‌پردازد. این محتوا در قالب نشست، کلیپ، فیلم و تصاویر در این غرفه ارائه خواهد شد.

اظهارنظر مهمانان ویژه نمایشگاه درباره مسجد

وی ادامه داد این بخش، از بخش‌های اصلی نمایشگاه امسال به حساب می‌آید و بناست از مراسم افتتاحیه که با حضور محمدباقر قالیباف رئیس مجلس تا مراسم اختتامیه که با حضور آیت‌الله رئیسی برگزار خواهد شد، تمام مهمانان ویژه نمایشگاه در این بخش حضور پیدا کرده و پیرامون مسائل مختلف مسجد اظهارنظر کنند. برای این امر تالار گفت‌وگویی در غرفه تعبیه شده است.

برپایی ۳ نشست علمی تخصصی با موضوع مسجد در نمایشگاه قرآن

مدیرعامل بنیاد هدایت با اشاره به برگزاری سه نشست تخصصی با موضوع مسجد در نمایشگاه گفت: روز ۳۰ فروردین‌ماه نشست علمی با موضوع ساماندهی رابطه حاکمیت و مسجد، روز اول اردیبهشت‌ماه نشستی با موضوع آرایش نهادی مدیریت مساجد کشور و سوم اردیبهشت‌ماه نشستی با موضوع آینده‌پژوهی مسجد برپا می‌شود.

امامان محله موفق معرفی می‌شوند

وی افزود: در روزهای برگزاری نمایشگاه قرآن، روحانیون موفق در مسأله امامت و نحوه تبدیل مسجد به پایگاه حل مشکلات مردم محله نیز در نمایشگاه معرفی و ارائه خواهد شد.

گفتنی است، بیست‌ونهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از ۲۷ فروردین‌ماه تا ۹ اردیبهشت‌ماه از ساعت ۱۷ تا ۲۴ در مصلی امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.

در رسانه‌های دیگر ببنید:

خبرگزاری فارس

خبرگزاری ایکنا

خبرگزاری شبستان

خبرگزاری رسا

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!