نگاهی به فعالیت های برگزیده استانی مهرواره اوج؛

عهدی که کاهش آسیب های اجتماعی را به دنبال داشت

عهدی که کاهش آسیب های اجتماعی را به دنبال داشت
مجتبی عظیمی
0
۳۰ فروردین ۱۴۰۱

حجت الاسلام آزادی با مشاهده عادی انگاری مصرف مشروبات الکی در مراسمات عروسی با ۴۰ نفر هم عهد شدند که در این مراسمات شرکت نخواهند کرد؛ امری که منجر به کاهش این گناه شد
به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت حجت الاسلام فریبرز آزادی امام محله مسجد فاطمیه شهرک ایثار بخش ایزدخواست شهرستان زرین دشت استان فارس و برگزیده استانی مهرواره اوج است.
او از سال ۹۶ در این محل مشغول به خدمت‌رسانی به مردم و ارتقای فرهنگی و اجتماعی محله است.
تحت پوشش قرار دادن بیش از ۱۰۰ خانواده در ایام کرونا و تهیه و توزیع بسته های معیشتی در سه مرحله در کنار ضدعفونی کردن محله و توزیع ماسک و لوازم بهداشتی از فعالیت‌های این امام محله در ابام کرونا است و برای رسیدگی به نیازهای دانش‌آموزان نیازمند نیز ۲ گوشی و تعداد زیادی لوازم تحریر در بین آن ها توزیع کرده است.
با پیگیری های فراوان در صدد تأمین خدمات درمانی برای اهالی محله بوده و همچنین با مشارکت فعال در مجموعه خیریه و انگیزه سازی در محله و بین مردم نقش موثری در جمع آوری بیش از ۴ میلیارد برای خرید لوازم رادیولوژی و سونوگرافی برای تأمین نیاز لوازم پزشکی در شهرستان داشته است.
تأمین ۳ جهیزیه کامل با معرفی به کمیته امداد و همچنین خرید لوازم مورد نیاز برای افراد سالخورده نیازمند قدم دیگری از فعالیت‌های حمایت از نیازمندان این امام محله است.
مقابله با آسیب های اجتماعی در منطقه دغدغه حجت‌الاسلام آزادی بوده و در یک مورد که آسیب مصرف مشرویات الکلی در برخی از عروسی های شهر اتفاق افتاد،۴۰ نفر هم قسم می شوند که در این گونه عروسی ها شرکت نخواهند کرد و تعداد زیادی دیگر نیز به این جمع پیوستند که تأثیر فراوانی در کاهش این آسیب داشته است.
معرفی ۱۱ معتاد به کمپ‌های ترک اعتیاد با رایزنی با اداره بهزیستی برای ترک اعتیاد این افراد باعث کاهش آسیب اعتیاد در این محله شده است و در یک مورد که مفقود شده بود با ایجاد پویش ماهانه دو میلیون تومان جمع آوری و به خانواده معتاد مفقود شده کمک رسانی می کنند.
پیشگیری از ازدواج زودهنگام و آسیب زا در این محله تلاش دیگر او برای کاهش آسیب های اجتماعی به خصوص طلاق است.
گروه جهادی شهید هادی بخش دیگری از فعالیت‌های این امام محله است که در این دو سال اخیر بیش از ۳۰ مورد تعمیر حمام و سرویس بهداشتی و منزل در کارنامه خود دارد.
فعالیت در فضای مجازی در گروه های مجازی مختلف و با عناوین تربیت فرزند و موارد دیگر برای تعداد زیادی از مخاطبین قدمی در ارتباط با افرادی که در مسجد حاضر نمی شوند حساب می شود. همچنین تولید کلیپ های آموزشی برای دانش آموزان گامی در ارتقای فرهنگی محله محسوب می شود و در راستای همین طرح تعدادی از معلمین در ایام تعطیلی مدارس به صورت رایگان در خانه های دانش آموزان حاضر شده و به آموزش آن ها پرداخته اند.

 

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!