حجت الاسلام مهدوی ارفع:

مسجد می‌تواند الگوی جامعه نمونه را بسازد

مسجد می‌تواند الگوی جامعه نمونه را بسازد
حسین فلاح مراد
0
۳۱ فروردین ۱۴۰۱

استاد حوزه علمیه و کارشناس مسائل دینی گفت: مسجد می‌تواند نهادی باشد که در جغرافیایی کوچک‌تر از کشور، الگوی جامعه نمونه را بسازد و از آنجایی که محور مسجد، امام مسجد است، باید دارای صلاحیت‌هایی از جمله دانش امامت محله باشد.

به گزارش مرکز رسانه بنیاد هدایت، به نقل از ستاد خبری بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، حجت‌الاسلام حمیدرضا مهدوی ارفع در نشست «وضع قاعده امامت در غدیر» که در غرفه «مسجد جامعه‌پرداز و تمدن‌ساز» برگزار شد، افزود: مسئله مسجد جامعه‌پرداز از مقدمات بحث جامعه‌پردازی است که رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب در این‌باره فرمودند «اکنون انقلاب ملت ایران وارد مرحله دوم یعنی خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی شده است».
وی ادامه داد: مسجد می‌تواند نهادی باشد که در جغرافیایی کوچکتر از کشور، الگوی جامعه نمونه را بسازد. از آنجایی که محور مسجد، امام مسجد است، باید واجد صلاحیت‌هایی باشد. امام مسجد باید دانش امامت محله را داشته باشد. در این فضا باید اخلاق و منش امامت را دارا باشد.
این استاد حوزه همچنین گفت: چرا خداوند امیرالمومنین(ع) را برای امامت انتخاب می‌کند؟ چون از همه عالم‌تر، خودساخته‌تر و مدیرتر است. همین الگو باید در امام کوچکتر که می‌خواهد مسجد محله‌ای را اداره کند، پیاده شود.

در دیگر رسانه‌ها ببینید:

خبرگزاری صداوسیما

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!