مدیرعامل بنیاد هدایت: رصد و حل مسائل مردم از وظایف امام محله است

مدیرعامل بنیاد هدایت: رصد و حل مسائل مردم از وظایف امام محله است
بنیاد هدایت
0
۱۰ دی ۱۳۹۹

مدیرعامل بنیاد هدایت گفت: شناسایی ظرفیت های جدید و بکارگیری آنها برای رفع مشکلات مردم با کمک قشر مردمی بخشی از رسالت های امام محله است.

به گزارش روابط عمومی بنیاد هدایت، حجت الاسلام « میرمحمدیان » صبح امروز در نشست با مدیران دفاتر شهرستانی با اشاره به اهمیت و نقش امامان محله در رفع آسیب های اجتماعی در محلات، اظهار کرد: نقش حیاتی و کلیدی دارند که برای سازمان تبلیغات اسلامی حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه مسجد باید محور محله باشد، افزود: مسجد از دیدگاه ما می تواند دارای ۵ فرض باشد، نخست، نمازخانه مسجد است که صرفا برای اقامه نماز و برگزاری مراسم است. مسجد فعال سطح دو مسجد را شامل می شود و دغدغه اش اجرای برنامه های فرهنگی و اجتماعی است.

قائم مقام معاونت فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: سطح سه مسجد بالاتر از دو سطح قبلی است و در این سطح، امام مسجد را امام محله می نامند. رصد و پیگیری مشکلات و حل مسائل مردم محله یکی از وظایف امام محله است.

حجت الاسلام میرمحمدیان در ادامه، شناسایی ظرفیت های جدید و بکارگیری آنها برای رفع مشکلات مردم با کمک قشر مردمی را از دیگر رسالت های امام محله عنوان کرد.

مدیر بنیاد هدایت با بیان اینکه برقراری عدالت در محلات یکی دیگر از وظایف امامان محله است، گفت: هر روحانی در محلات را امام محله نمی نامیم، بلکه امام محله کسی است که تلاش می کند مردم را با هدف رفع مسائل مردم، پای کار بیاورد.

وی با اشاره به اینکه امام محله در سطح دیگر مسجد، می‌بایست فعالیت‌های مسجد را متناسب با نیازهای مردم محله اجرایی کند، افزود: امام محله برای حل مسائل و مشکلات مردم محلات، باید نهایت تلاش خود را بکار گیرد و از ظرفیت‌های موجود در سایر دستگاه‌ها بهره لازم را ببرد.

قائم مقام معاونت فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی در پایان، مشاوره، آموزش، تولید محتوا، محصولات، ایجاد تعاملات، بازدید، مباحثه و هویت بخشی را از جمله ابزارهای تقویت جایگاه امام محله است.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!