امام محله‌ای که مسجد را پایگاه جهاد تبیین در مناسبت‌ها کرده است

امام محله‌ای که مسجد را پایگاه جهاد تبیین در مناسبت‌ها کرده است
رضا رفیعی‌مهر
0
۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۱

حجت‌الاسلام محمدی امام محله روستای گلنگون از توابع تنگستان، علاوه بر مقابله با آسیب‌هایی همچون اعتیاد و بیکاری، برای حضور اثرگذار روستائیان در مناسبت‌ها برنامه دارد؛ تجمع مسجدی‌ها در روز قدس ازجمله این برنامه‌ها است.

به گزارش مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت الاسلام «محمدطه محمدی» در گفتگویی درباره برنامه هایی که به عنوان امام محله برای روز جهانی قدس تدارک دیده است، اظهار کرد: مسجد ولیعصر(عج) در روستای گلنگون از توابع شهرستان دشستان همزمان با روز قدس میزبان اهالی روستا برای اعلام حمایت از قدس شریف و مردم مظلوم فلسطین می شود.

امام محله روستای گلنگون ادامه داد: به منظور حضور حداکثری اهالی و برگزاری تجمع پرشور روزه داران در اعلام برائت از جنایات صهیونیست ها، تبلیغات محیطی را با کمک مسجدی ها آغاز کرده ایم. تجمع روز قدس با کمک بسیج در مسجد برگزار می شود و یکی از سرداران سپاه به منظور تبیین اهمیت روز جهانی قدس و نیز مسائل روز کشور و بین الملل در این تجمع سخنرانی می کند.

وی با بیان اینکه فعالیت های فرهنگی مذهبی از ابتدای ماه مبارک رمضان در مسجد ولیعصر(عج) در حال انجام است، گفت: برگزاری جلسات جزءخوانی و سخنرانی، قرائت دعای افتتاح در همه شب های ماه مبارک و برگزاری روضه صلواتی در ۳۰ شب این ماه که با استقبال اهالی روستا مواجه شده ازجمله این فعالیت ها است.

حجت الاسلام محمدی ادامه داد: در طرح روضه صلواتی، خانواده های محرومی که بضاعت دعوت از سخنران و مداح ندارند هم توانستند میزبان جلسات اهل بیت(ع) شوند. پس از ماه مبارک با سفر زیارتی از افرادی که در فعالیت های ماه مبارک رمضان مشارکت فعالانه داشتند، تقدیر می شود.

وی مقابله با آسیب های اجتماعی را از دیگ رویکردهای فعالیت خود به عنوان امام محله معرفی کرد و افزود: در این راستا طرح های تشویقی برای حمایت از ترک معتادان را اجرا می کنیم؛ تهیه و توزیع کمک های مومنانه و بسته های معیشتی بین خانواده های محروم و کارآفرینی همراه با برگزاری دوره های آموزشی در حوزه تولید کالای خواب و خیاطی از دیگر فعالیت ها در این زمینه است.

حجت الاسلام محمدی در پایان خاطرنشان کرد: ترویج سنت حسنه صله رحم میان مسجدی ها و برگزاری جلسات مهمانی و دعوت به مسجد و روضه و فعالیت های دینی فرهنگی را هم به عنوان امام محله دنبال می کنم که خوشبختانه سبب اتفاقات مبارکی همچون همراهی با برنامه های فرهنگی مذهبی شده است.

در دیگر رسانه ها ببینید:

خبرگزاری شبستان

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!