معاون سرمایه‌گذاری توسعه روستایی ریاست جمهوری:

مسجد جامعه پرداز ظرفیت‌های مردم را به میدان می‌آورد

مسجد جامعه پرداز ظرفیت‌های مردم را به میدان می‌آورد
حسین فلاح مراد
0
۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۱

سعادت به دانشجو گفت: اگر مسجدی که امام محله با تمام مولفه هایی که می‌بایست داشته باشد، شکل گیرد و بتواند هدایت را به عهده گیرد نقش توانمند سازی مردم را با خود به همراه دارد.
به گزارش مرکز رسانه بنیاد هدایت، وحید سعادت، معاون سرمایه‌گذاری معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری درباره دومین نمایشگاه مسجد جامعه پرداز با اشاره به اهمیت فعال‌سازی توانمندی‌های مردمی در توسعه روستایی به دانشجو گفت: در نمایشگاه مسجد جامعه‌پرداز بحث به میدان آوردن مردم در تمام موضوعات محوریت داشت و اگر مسجدی که امام محله یا امام میانی با تمام مولفه هایی که می‌بایست داشته باشد، شکل گیرد و بتواند هدایت را به عهده گیرد نقش توانمند سازی مردم را با خود به همراه دارد.
وی افزود: توانمند شدن مردم بسیاری از مسائل را که ما امروز در آن ها با چالش رو به رو هستیم برای حل مسائل هر منطقه که نیازمند حضور مردم هستیم، می‌تواند تسریع کند و انرژی بخش و امیدبخش باشد.
سعادت اشاره کرد: با توجه به اتصالی امام میانی که به امام کلان جامعه دارد می‌تواند هدایت را در موضوعات مختلف در عرصه‌های مختلف به عهده بگیرد.
معاون سرمایه‌گذاری معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه توانمدسازی مردم نقش موثری در محرومیت‌زدایی خواهد داشت، تصریح کرد: مشکل اساسی ما در دوره‌های مختلف نهادسازی و مفهوم سازی و ساختارسازی‌های مختلف بوده که کنار رفتن مردم را به دنبال داشت به طور مثال در مواردی به دنبال خدمت‌رسانی بودیم اما در نتیجه سبب خروج بیشتر مردم و کنار رفتن آن‌ها و نهایتا آسیب‌هایی را سبب شده است.
سعادت خاطرنشان کرد: نقطه ورود امام محله به عنوان امام میانی در شکل‌گیری حلقه‌های میانی و گروه‌های جهادی و مردمی و هدایت‌ آن‌ها و نیز توانمند کردن مردم نقش موثری خواهد داشت.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!