مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها:

ارتباط حلقه‌های میانی و امامت میانی موجب اصلاح جامعه می‌شود

ارتباط حلقه‌های میانی و امامت میانی موجب اصلاح جامعه می‌شود
رضا رفیعی‌مهر
0
۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
حجت الاسلام رستمی گفت: امام جماعت به عنوان امام جامعه محدود خودش می تواند به حوزه های مختلف توجه کند برای آن ها در مسائل شان راهکار بدهد. ارتباط حلقه‌های میانی و امامت میانی موجب اصلاح جامعه می‌شود.
به گزارش مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت‌الاسلام مصطفی رستمی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در بازدید از دومین نمایشگاه مسجد جامعه پرداز با اشاره به اهمیت ارتباط حلقه‌های میانی مورد اشاره رهبری و ائمه جماعات، اظهار کرد: انقلاب اسلامی یک طرح و حرکتی است که مبتنی بر مجموعه معارف دینی و قرآن و تفسیر اصیل اهل بیت(ع) از قرآن که با تبیین علما به ما رسیده بوده از این جهت ما ریشه های انقلاب اسلامی را باید در مفاهیم قرآنی جست و جو کنیم.
وی افزود: در کاری که در نمایشگاه مسجد جامعه‌پرداز به زیبایی انجام داده بودند، در حقیقت بخش های مختلفی که در یک نظام اجتماعی تراز اسلام مورد نیاز است را طراحی کرده‌اند که در آن ها امام جماعت به عنوان امام جامعه محدود خودش می تواند به حوزه های مختلف توجه کند برای آن ها در مسائل شان راهکار بدهد و در ارتقاء محله و جامعه کمک کند و در جامعه به حرکت در آورد و این کار ارزشمندی است.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها اشاره کرد: در کاری که مرحوم علامه شاه آبادی که به نوعی حضرت امام در حوزه ی فکری و اندیشه سیاسی متاثر از آثار و تربیت ایشان بودند موضوع حلقه های میانی  یا روات به عنوان یکی از موضوعات محوری در نظام امت و امامت مطرح میشود، در نمایشگاه مسجد جامعه‌پرداز تلاش شده‌است مفاهیم مطرح شده توسط آیت‌الله شاه آبادی با بحث ائمه جماعت مرتبط شود.
وی بیان کرد: مقام معظم رهبری در دیدار های دانشجویی سال های گذاشته به بحث حلقه‌های میانی اشاره فرمودند که تشکل های دانشجویی، در جریان نخبه، باهوش ،فعال و انقلابی دانشگاه باید نقش حلقه میانی را ایفا کنند انتظار ایشان برای حلقه های میانی داشتن به نوعی از مجموعه فهیمی است که هم سخنان رهبران انقلاب را به درستی تلقی می کنند و همان سخنان را در جامعه اشراق کند یعنی حلقه واسطی که دریافت کننده و ارائه کننده محتوا و به نوعی حرکت دهنده ی عموم جامعه و ارتباط نزدیک تر و مستقیمی که با آن جامعه دارد در حلقه ی میانی اتفاق می افتد که مطالبه شان در جریان های انقلابی دانشجویی این بوده است.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها عنوان کرد: در طرح امامت میانی، امام جماعتی که امام حلقه  میانی باید تلقی بشود از آن یاد کردن عملا یک باز تعریفی باید در نقش هم  ائمه جماعات و هم در دانشجویی و هم نسبت بین دانشگاه ها و جامعه داشته باشیم.
رستمی تصریح کرد: در قدم اول مجموعه جماعت دانشجویی دانشگاهی که همان طیف عزیزان دانشجویی مرتبط هستند می توانند حرکتی به سمت ارتباط با ائمه جماعت داشته باشند وبه مرور در جریان های دانشگاهی و در فضای های جریان فارغ التحصیلی باید بتوانیم در فضای های محله فعال بکنیم و اینها با ارتباطی ائمه جماعات بتوانند در اصلاح و ارتقاء فضای محله تلاش داشته باشند این کار ، کار ارزشمندی بود و قابل استفاده است.
انتهای پیام/
نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!