مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور:

مسئولان نگاه خود به مساجد را تغییر دهند/ ائمه جماعات حلقه وصل امت با ولایت فقیه

مسئولان نگاه خود به مساجد را تغییر دهند/ ائمه جماعات حلقه وصل امت با ولایت فقیه
مجتبی عظیمی
0
۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۱

حجت الاسلام ارزانی گفت: امام به عنوان واسطه وصل به ولایت فقیه در هر محله است که مورد قبول مردم محله است و اصلی‌ترین وظیفه وی سوق دادن مردم به امامت است.

به گزارش مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت‌الاسلام ارزانی مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در بازدید از دومین نمایشگاه مسجد جامعه پرداز، اظهار کرد: در بسیاری از مواقع نگاه‌ها به مساجد فقط به عنوان محلی برای خواندن نماز است و دیدگاه نسبت به امام جماعت نیز اینچنین است و صرفا به عنوان فردی که پیش‌نماز مردم است نگاه می‌شود در حالیکه دیدگاه اصلی باید به عنوان واسطه وصل به ولایت فقیه در هر محله است که مورد قبول مردم محله است و اصلی‌ترین وظیفه وی سوق دادن مردم به امامت است که این دیدگاه به عنوان اصلی‌ترین دیدگاه برای امام میانی است که در نمایشگاه مسجد جامعه پرداز نیز به آن پرداخت شده است و هر یک از نهادهای مرتبط نیز در راستای توسعه این نگرش باید گام بردارند.
وی افزود: این نگاه به مساجد بسیار ارزشمند است و مسئولان نیز باید وارد عرصه شوند و نگاه خود را به مساجد تغییر دهند. نگاه‌ها به مساجد در دهه اول انقلاب بسیار عالی بود اما در سال‌های پس از آن نگاه حداقلی به مسجد وجود داشت اما در ۳، ۴ سال اخیر این نگاه حداقلی تا حدودی بهتر شده است.
مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور عنوان کرد: بحث فضای مجازی و فضای رسانه نیز امر مهمی است که برای تحقق اهداف مورد نظر باید به آن توجه کرد.
در مدل‌سازی مساجد طراز باید شرح وظایف نهادها به طور جداگانه مطرح شود.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!