امام محله قزوین در دیدار با رئیس جمهور چه گفت؟

امام محله قزوین در دیدار با رئیس جمهور چه گفت؟
مجتبی عظیمی
0
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱

حجت الاسلام تقوی گفت:  لازم است برای تضمین سلامت جامعه به مدل حکمرانی ائمه بازگردیم.
به گزارش مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت الاسلام سید رئوف تقوی امام محله قزوین در جلسه دیدار اقشار مختلف استان قزوین با رئیس جمهور که عصر چهارشنبه در سالن اجتماعات دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) برگزار شد اظهار کرد: در قزوین محله های پرآسیب همچون هادی آباد داشتیم، اما امروز مناطقی همچون مهرگان قزوین به طور جدی دچار آسیب شده و در حالی که ۹۰ هزار نفر در این شهرک زندگی می کنند یک بانک یا بیمارستان در آن استقرار ندارد و تنها یک کلانتری در این شهرک فعالیت می کند.

این امام محله ادامه داد: با وجود اینکه مشکلات و آسیب های مسکن مهر هنوز حل نشده ،متأسفانه مسکن ملی نیز در ادامه آن در حال ساخته شدن است

وی با اشاره به این موضوع که لازم است برای تضمین سلامت جامعه به مدل حکمرانی ائمه بازگردیم مطرح کرد: مدل حکمرانی ائمه امام و امت بود و برای مثال آیت الله شاه آبادی این مدل را در محله شاه آباد تهران عملی کرده بودند و یکی از نکات اصلی این مدل، ایجاد اخوت بین مردم بود.

حجت الاسلام تقوی ابراز کرد: ما به دوران جنگ و همدلی مردم در آن زمان افتخار می کنیم، اخوت مردم در آن زمان یک دستاورد ویژه است که امروز هم به واسطه مساجد باید باز آفرینی شود.

وی با اشاره به طرح امام محله و اجرای آن در قزوین تبیین کرد: طرح امام محله در قزوین هم اجرا می شود و در این طرح از ظرفیت های محله و مردم ساکن همان محل برای شناسایی و رفع مشکلات بهره برداری می شود و به نوعی مردم را در رفع و یا شناسایی مشکلات شریک می کنیم و به دنبال زنده کردن همان اخوت هستیم.
حجت الاسلام تقوی با اشاره به اینکه امام محله فردی از محله و ساکن در همان محله هست که از ظرفیت های مردمی و طبیعی محله برای حل مشکلات استفاده می کند گفت : امام محله کیمیاگری هست که مس وجود مردم را با استفاده از ظرفیت خودشان طلا می کند.
او ادامه داد: در مدل حکمرانی مردمی ، حلقه های میانی وارد میدان می شوند و دولت به جای تصدی گری ، تسهیل گری می کند و در این مدل امام نقطه کانونی و مسجد محور خدمت رسانی می شود که در اینصورت امتداد اجتماعی دین به مردم نمایان می شود و ما نیز به دنبال همین امر هستیم.

این امام محله تاکید کرد: ما در محلات با کمک امام محله ها و در کنار مردم مشکلات را با هم احصا و راهکارهای مناسب را انتخاب می کنیم و با گروه مردمی به دنبال حل مشکلات می رویم.

این فعال مذهبی در خاتمه به موضوع وقفیات در زیاران و الوند اشاره کرد و گفت : این موضوع موجبات نارضایتی مردم را فراهم کرده که بهتر است دولت به این موضوع توجه ویژه داشته باشد.

در دیگر رسانه ها ببینید:

خبرگزاری مهر

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!