بچه های روستا؛ پای درس امام و پای کار حل مشکلات مردم 

بچه های روستا؛ پای درس امام و پای کار حل مشکلات مردم 
رضا رفیعی‌مهر
0
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
امام روستای خالکیاسر اجرای برنامه های تربیتی برای بچه های روستا را اولویت کار خود قرار داده و حالا همین بچه ها پا به رکاب برای حل مشکلات مردم تلاش می کنند و برای نیازمندان خانه می سازند.
به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت الاسلام فرامرز صالحی امام روستای خالکیاسر لنگرود و از برگزیدگان مهرواره اوج است و چند سالی است که در مسجد جامع روستا فعالیت می کند.
او کار خود را با تشکیل شورای فرهنگی شروع کرده است و با کمک این شورا به شناسایی مشکلات و مسائل روستا پرداخته است.
حاج آقای صالحی با رصد مشکلات مختلف برنامه های تربیتی برای دانش آموزان را اولویت و محور کار خود قرار داده است. حضور بچه ها در برنامه ها به مقدمه ای برای ارتباط گیری و آشنایی با خانواده های آن ها تبدیل شده تا در برنامه های فرهنگی همراه شوند.
یکی از اقدامات خوب این امام روستا که با هدف اشتغالزایی خانگی صورت گرفته تحویل جوجه به خانواده های کم بضاعت و یا خانواده افراد درگیر اعتیاد است. به این صورت که جوجه ها را از مرغداری تحویل گرفته و به این خانواده تحویل داده می شوند. پس از چند ماه این جوجه ها مجددا از سوی مرغداری از افراد خریداری می شوند.
این امام روستا فعالیت خود را تنها در روستای خالکیاسر محدود نکرده، بلکه در ۵ روستای اطراف هم فعالیت می کند. تلاش هایی هم در ترک اعتیاد افراد داشته که ۵ مورد آن موفقیت آمیز بوده و توانسته اند ترک کنند. زمینه اشتغال آن ها نیز فراهم شده و مشغول به کار هستند.
حاج آقای صالحی تلاش هایی هم در زمینه اشتغال دارد که هنوز به نتیجه نرسیده از رایزنی برای ایجاد کارگاه خیاطی برای بانوان تا به زیر کشت بردن یکی از زمین های مسجد. هریک از این ها می تواند بخشی از مشکلات اهالی را حل کند. 
یکی از برنامه های معمول مسجد جامع روستا توزیع بسته های معیشتی است. ۳۸ خانواده نیازمند تحت پوشش مسجد هستند و این بسته ها بین آن ها توزیع می شود در حدود ۱۵ مرحله این بسته ها توزیع شده است و با کمک خیرین علاوه بر افراد شناسایی شده تلاش می شود تا روستاهای اطراف هم تحت پوشش قرار بگیرند.
نیروهای جهادی مسجد جامع خالکیاسر در حقیقت همان دانش آموزان هستند که در برنامه های تربیتی حاج آقای صالحی شرکت می کنند و تاکنون علاوه بر تعمیرات منازل نیازمندان توانسته اند منزلی را برای یکی از اهالی بسازند.
در مسجد جامع خیریه ای توسط جوانان ایجاد شده که برای درمان بیماری خاص تلاش می توانسته مبالغ خوبی را برای کمک به این بیماران از خیرین جمع آوری کنند.
نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!