توسط امام محله کریم آباد نیشابور رقم خورد؛

هزینه ۴۰۰ میلیونی برای بیماران خاص/ رهایی ۲۱۶ نفر از دام اعتیاد

هزینه ۴۰۰ میلیونی برای بیماران خاص/ رهایی ۲۱۶ نفر از دام اعتیاد
رضا رفیعی‌مهر
0
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
حجت الاسلام حسینی با به خدمت گرفتن فضای مجازی هزینه درمان و داروی ۲۵۰ نفر از بیماران و از جمله بیماران خاص را فراهم کرد.

به گزارش مرکز رسانه بنیاد هدایت حجت الاسلام سید ابوالفضل حسینی امام پایگاه فرهنگی اجتماعی، در منطقه حاشیه نشین کریم آباد شهرستان نیشابور و با محوریت مسجد امام حسن عسگری(ع) به خدمت رسانی به مردم این منطقه می پردازد.

این روزها فضای مجازی یه فرصت مغتنم به شمار می رود که از آن برای پیشبرد کارهای مختلف می توان بهره برد. حاج آقای حسینی هم این موضوع را به خوبی درک کرده و با استفاده از این ابزار تلاش دارد مشکلات افراد درگیر بیماری های مختلف از جمله بیماران خاص را تا حد ممکن حل کند.
او افراد بیمار را شناسایی و سپس با استفاده از فضای مجازی و صفحه شخصی خود از خیرین دعوت می کند تا به این افراد کمک کنند. با همین روش تاکنون هزینه دارو و درمان ۲۵۰ بیمار تأمین شده است که مبلغ مجموع این ها بیش از ۴۰۰ میلیون تومان می شود.
خیرین محدود به شهرستان نیشابور نمی شوند و با اعتمادی که افراد به این امام محله پیدا کرده اند از سراسر کشور کمک هایی ازسال می شود.
بخشی از کارهای امامان محله که بسیار هم اهمیت دارد، شناسایی مشکلات محله و پای کار آوردن مسئولان برای حل آن ها است. یکی از مشکلات این محله بافت های فرسوده است که این امام محله با پای کار آوردن مسئولان تلاش می کند تا از این مشکلات بکاهد.
یکی از برنامه های خوبی که در مسجد امام حسن عسگری(ع) انجام می شود «نذرواره حسینی» است. در این برنامه ۷۲ دیگ غذا در مناسبت هایی مانند نیمه شعبان، ولادت امام حسین(ع)، سوم محرم، عید غدیر و ۲۱ رمضان پخت می شود. نکته جالب اینجاست که این برنامه آوازه کشوری پیدا کرده است. در نذرواره حسینی بیش از ۱۵ هزار پرس تهیه و بین همه مردم توزیع می شود.
گروه جهادی مسجد امام حسن عسگری(ع) هم در این محله مشغول به فعالیت است. در این مدت ۱۳ مورد تعمیرات منازل نیازمندان توسط گروه جهادی انجام شده است. توزیع بسته های معیشتی و کمک به بیماران کرونایی از جمله فعالیت های این گروه جهادی است.
اهمیت مبارزه با اعتیاد سبب شده تا حسینیه این محله به برگزاری کلاس های ترک اعتیاد اختصاص پیدا کند. ۱۱۲ نفر آقا و ۱۵ نفر خانم در این کلاس ها شرکت می کنند. به گفته حجت الاسلام حسینی در طی دو سال گذشته ۲۱۶ نفر موفق به ترک اعتیاد شده اند.
تهیه ۱۶ مورد جهیزیه، تهیه لوازم التحریر، لباس و کفش برای دانش آموزان نیازمند، اهدای سبد کالا ویژه ماه رمضان و برگزاری سفره افطار و سحر در ماه مضان از جمله برنامه های مسجد امام حسن عسگری است.

در دیگر رسانه‌ها ببینید:

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!