در کارنامه امام روستای لیفشاگرد ببینید؛

از اشتغالزایی تا برگزاری محافل قرآنی

از اشتغالزایی تا برگزاری محافل قرآنی
رضا رفیعی‌مهر
0
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱
حجت الاسلام یوسفی پور در مدت ۴ ساله خود در روستای لیفشاگرد اقدامات مختلفی را در راستای محرومیت زدایی، ایجاد اشتغال و رشد فرهنگی روستا انجام داده است.
به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، لیفشاگرد روستایی از توابع شهرستان صومعه سرا است از توابع استان گیلان. حجت الاسلام محمد جواد یوسفی پور امام روستا است و ۴ سال است که امامت جماعت مسجد امام حسین(ع) را به عهده دارد. 
شیوع کرونا و دستور رهبر انقلاب مبنی بر مواسات مؤمنانه سبب شد تا این امام روستا نسبت به بسیج خیرین اقدام و بسته های معیشتی و غذای گرم در مسجد در نوبت های متعدد تهیه و بین خانواده های کم بضاعت توزیع شد.
 با همت جوانان جهادی روستا خدمات دیگری نیز به این خانواده ها داده شد. از جمله ساخت و ساز و تعمیرات منازل آن ها. تاکنون دو واحد مسکونی با کمک خیرین و جوانان جهادی ساخته شده است.
حاج آقا در همان سال اول حضور خود کارهایی را هم برای اشتغال جوانان کرده است. با همکاری ۶ نفر از جوانان روستا اقدام به پرورش اردک می کند. هرچند خود او به دلیل مقتضایات کار خود نمی تواند همکاری اش را با آن ها ادامه دهد اما این جوانان پس از گذشت چند سال همچنان فعالیت و از این طریق امرار معاش می کنند.  
بخشی دیگر از فعالیت های اشتغالزایی در چارچوب آموزش هایی است که صورت می گیرد و این بخش با همت دهیار و دیگر مسئولین روستا شکل گرفته است و آموزش هایی نظیر پرورش زنبور عسل، پرورش قارچ و خیاطی در حال برگزاری است.
یکی از کارهای آموزشی را خود این امام روستا انجام داده است. او با توجه به اینکه در ساخت ظروف سنگی تبحر دارد به چند نفر از  کارآموزان این هنر را آموزش داده که در حال حاضر مشغول به کار شده اند و از این راه کسب درآمد می کنند.
یکی از کارهای خوبی که در مسجد امام حسین(ع) صورت می گیرد برگزاری کلاس های عربی و ریاضی است تا دانش آموزان با کمک این کلاس ها ضعف های درسی خود را جبران کنند.
تهیه جهیزیه برای افراد بی بضاعت، برگزاری کلاس های حفظ قرآن ویژه خواهران و برگزاری محافل انس با قرآن کریم با حضور قاریان برجسته استانی از جمله برنامه هایی است که در مسجد امام حسین(ع) برگزار می شود.
نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!