توسط برگزیده استانی مهرواره اوج صورت گرفت؛

کوچه های قرآنی، ابتکاری نو در ارائه برنامه های قرآنی+فیلم

کوچه های قرآنی، ابتکاری نو در ارائه برنامه های قرآنی+فیلم
مجتبی عظیمی
0
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱

حجت الاسلام تقی زاده با اقشار مختلف مردم ارتباط نزدیک داشته و برای ارتقاء فرهنگی و اجتماعی روستا تلاش می کند؛ برگزاری کوچه های قرآن در ماه رمضان امسال یکی از این فعالیت ها بوده که بسیار مورد استقبال قرار گرفته و بازتاب خوبی داشته است.
به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت الاسلام سید محمد تقی زاده امام روستای رفیع آباد و حسین آباد از توابع ارسنجان استان فارس و برگزیده استانی مهرواره اوج است.
او ۶ ماه پیش در این روستا مستقر شده و ۵ سال نیز در روستای علی آباد ملک در خدمت رسانی به مردم و ارتقای فرهنگی و اجتماعی آن روستا اشتغال داشته و توانسته است اتفاقات خوبی را رقم بزند.
حجت الاسلام تقی زاده بیش از ۱۰ سال است که به تبلیغ دین مبین اسلام می‌پردازد و ارتباط خوبی با اقشار مختلف مردم دارد؛ ارتباط چهره به چهره با مردم و حضور او در مسجد به گونه‌ای است که به قول خودش اولین نفر داخل مسجد می شود و آخرین نفر نیز از مسجد خارج می شود.
همین ارتباط خوب او باعث شده است، تا جوانان هم به اقبال خوبی داشته باشد و برای آن ها برنامه های فرهنگی و ورزشی داشته باشد.
برگزاری جشن میلاد حضرت علی اکبر(ع) با محوریت جوانان یکی از اتفاقات خوبی است که حاصل این ارتباطات بوده است؛ جشنی که به گفته او در میلاد حضرت علی اکبر (ع) گرفتند و از همه منازلی که فرزندان جوان داشتند به صورت حضوری دعوت کردند تا در این جشن جوانان شرکت کنند و این توجه و اهمیت دادن به جوانان مورد استقبال بیشتر جوانان قرار گرفت.

او در مناسبت ها نیز به صورت منظم برنامه های مذهبی و فرهنگی دارد و از هر روش و هر مناسبتی برای در میان مردم بودن و جذب جوانان و نوجوانان بهره می گیرد.
ارتباط با جوانان و اقشار مختلف مردم تنها در فضای حقیقی منحصر نشده و در فضای مجازی نیز در گروه های مختلف با جوانان ارتباط دارد و برنامه های فرهنگی خود را نیز در این فضا دنبال می کند.
تشکیل گروه مهدی یاران برای دانش آموزان ابتدایی و راهنمایی عرصه دیگری از ارتباط این امام روستا با کودکان و نوجوانان است و در روزهای یکشنبه در خانه های همین بچه ها برگزار می شود.

حجت الاسلام تقی زاده در ماه رمضان امسال با برگزاری برنامه کوچه های قرآنی از اول ماه مبارک رمضان محفل قرآن را هر شب به یک کوچه از روستا کشانده و این برنامه مورد استقبال اهالی قرار گرفت و برگزاری این برنامه مورد توجه رسانه ملی نیز واقع شد. قرار است این برنامه بعد از ماه رمضان نیز ادامه پیدا کند.

رسیدگی به امور نیازمندان و افراد محروم در روستای قبلی به صورت گسترده انجام می شد و از آنجا که او خود مسئول مرکز خیریه این روستا بود می گوید: نزدیک ۳ میلیارد تومان با کمک مردم و خیرین در این چند سال به نیازمندان یاری رسانی کرده است و فعالیت های فقر زدایی و رسیدگی به محرومین در این روستا نیز ادامه پیدا کرده است.
این امام روستا که خود کارشناس حقوقی است ملجئی برای مراجعه مردم در مسائل حقوقی بوده و تعدادی از پرونده های طلاق نیز پیگیری و با میانجیگری او به آشتی منجر شده است
گفتنی است همسر این امام روستا نیز به عنوان شریکه الامام فعال روستا همگام با همسر خویش در امور تبلیغی و فرهنگی کوشا بوده و به تبلیغ در میان بانوان و دختران روستا می پردازد.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!