نگاهی به اقدامات حجت الاسلام نوری؛

امام محله ای که نبود مسجد هم او را از فعالیت بازنداشته است

امام محله ای که نبود مسجد هم او را از فعالیت بازنداشته است
رضا رفیعی‌مهر
0
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱

حجت الاسلام نوری با وجود نبود مسجد در محله دست از تلاش برنداشته و در حوزه های مختلف از جمله مبارزه با آسیب های اجتماعی فعالیت های خوبی داشته است.

به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، محله شهید جاوید از محلات محروم این شهرستان است. محله ای با آسیب های مختلف. از اعتیاد تا خرید و فروش مواد مخدر تا طلاق.

حجت الاسلام محمد نوری امام پایگاه فرهنگی اجتماعی محله شهید جاوید شهرستان کلاله استان گلستان، ۲ سال و نیم است که با هدف مبارزه با همین آسیب ها در این محله مستقر شده است.

این امام محله از مشکلات محله شهید جاوید می گوید: این محله مسجد یا حسینیه ای برای اجرای برنامه های فرهنگی ندارد و این کار را دشوار می کند. خوشبختانه با اهدای یک قطعه زمین ۳۰۰  متری برای ساخت مسجد توسط یکی از خیرین به تدریج مشکل در حال حل شدن است.

با کمک خیرین کار ساخت مسجد محله شروع شده و نماز جماعت در همین مسجد نیمه کاره در حال برگزاری است. برخی از خیرین و مردم با اهدای مصالح ساختمانی مثل آجر و سیمان در حال کمک به ادامه ساخت مسجد هستند.

حاج آقای نوری یکی از مشکلات محله شهید جاوید را فعالیت های فروشندگان مواد مخدر می داند و می گوید: با تلاش جوانان محله و همکاری نیروی انتظامی و بسیج این افراد شناسایی شدند.

با هدف اشتغالزایی برای جوانان محله کلاس هایی نظیر تعمیرات لوازم خانگی، بخاری و نظایر آن شکل گرفته است تا کمکی باشد برای جوانان جویای کار.

تهیه دستگاه های جوجه کشی برای افراد جویای کار نیز در حال پیگیری است که همکاری نهادهایی مانند بهزیستی و کمیته امداد را می طلبد و امام محله شهید جاوید در حال رایزنی با این نهادها است تا بتواند از این طریق به رفع بیکاری جوانان کمکی کرده باشد.

برای مبارزه با اعتیاد کارگاه هایی با تلاش حاج آقا برگزار می شود اما این کار نیازمند مکانی است که جلسات در آن برگزار شود. تکمیل مسجد می تواند این مشکل را رفع کند.

حجت الاسلام نوری دغدغه ورزش جوانان را هم دارد؛ چرا که خود استاد دفاع شخصی است و به دنبال این است تا باشگاهی را برای برنامه های ورزشی جوانان و نوجوانان تأسیس کند. اما این مستلزم هزینه است کمک خیرین و مسئولین را می طلبد.

شناسایی نیازمندان حقیقی یکی ازکارهایی است که حاج آقای نوری با کمک جوانان و بزرگترهای محله آن را عملیاتی کرده است. پس از این کار بسته های معیشتی و غذای گرم بین این خانواده ها توزیع شده که تعداد غذاهای گرم به بیش از ۵ هزار پرس می رسد.

او آموزش هایی در حوزه مباحث خانواده دیده است و برای کمک به افرادی که دچار اختلافات خانوادگی یا در شرف طلاق هستند تلاش می کند و این تلاش ها هم ثمرات خوبی را به دنبال داشته است. دوره های مباحث خانواده نیز در منزل برخی اهالی محله توسط او برگزار می شود.

پیگیری مشکلات عمرانی محله و تلاش در حل مشکلات آسفالت خیابان ها با رایزنی با مسئولین شهری از دیگر کارهایی است که در برنامه های حاج آقای نوری می توان مشاهده کرد.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!