توسط برگزیده استانی مهرواره اوج صورت گرفت؛

همگرایی با روحانیون اهل سنت؛ با هدف محرومیت زدایی و پیشگیری از نفوذ وهابیت

همگرایی با روحانیون اهل سنت؛ با هدف محرومیت زدایی و پیشگیری از نفوذ وهابیت
مجتبی عظیمی
0
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱

حجت الاسلام برکند با ارتباط موثر با ماموستا های اهل سنت و خدمت رسانی به مردم منطقه که از اهل سنت هستند، گام های موفقی در ایجاد همدلی و محرومیت زدایی برداشته است.

به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت حجت الاسلام مهدی برکند امام روستای نجف آباد شهرستان بیجار از توابع استان کردستان و برگزیده استانی مهرواره اوج است.

 روستای نجف آباد مرکز دهستان بوده و ۳۹ روستا نیز زیر مجموعه این دهستان است و حجت الاسلام برکند خدمت رسانی به اهالی این روستا ها را وظیفه خود می داند.

محل فعالیت این امام روستا در دهستان با اکثریت اهل سنت همراه بوده که با فعالیت های این امام روستا اهل سنت منطقه که محب اهل بیت(س) هستند بیشتر به روحانیت علاقمند شده‌اند.

امام جماعت مسجد امیرالمومنین ۶ سال است که به فعالیت تبلیغی در این روستا و دهستان مشغول است و به گفته او این روستا از مسجد تعطیل به مسجدی رسیده که اکنون سه وعده نماز برگزار می کند.

امام روستای نجف آباد معتقد است مشکلات این روستا باید صورت ریشه‌ای و عمیق حل شود؛ او برای جذب نوجوانان و جوانان اقدام به برگزاری کلاس های قرآن و اردوهای تفریحی می کند، علاوه بر این انتخاب هیئت امنای فعال و جوان برای مسجد گام دیگری برای زمینه سازی ارتقاء فعالیت های فرهنگی و اجتماعی مسجد است و در کنار آن تأسیس کانون فرهنگی هنری و پیگیری برای تأسیس مرکز نیکوکاری برای رسیدگی به امور نیازمندان انجام شده است.

تهیه و توزیع بسته های معیشتی برای نیازمندان روستاهای دهستان انجام شده و او برای تأمین جهیزیه دختران نیازمند پیگیری های فراوانی انجام داده است.

مقابله با آسیب های اجتماعی و ترک اعتیاد سه نفر بخش دیگری از فعالیت‌های این امام فعال در طرح ۳۱۳ است که با همکاری کمیته امداد انجام می شود و در آن طرح نیز پنج خانواده تحت پوشش حمایتی کمیته امداد از حمایت مادی و معنوی امام روستا برخوردار می شوند و خدمات مشاوره ای لازم نیز به آن ها ارائه می شود.

پیگیری ایجاد اشتغال توسط بنیاد برکت وبرگزاری کلاس های آموزش اشتغال نیز بخش دیگری از اقدامات حجت الاسلام برکند است.

این امام روستا با اعتمادسازی بین اهالی روستا توانسته است خود مردم را به پای رفع مشکلات و رسیدگی به نیازهای مسجد بیاورد و با کمک مردم سرویس بهداشتی برای مسجد ساخته شده و با پیش قدم شدن او سایر نیازهای مسجد مانند خریداری پنجره و تعویض آن صورت گرفته است.

از آنجایی که این منطقه در معرض اشاعه تفکرات وهابیت بوده و دشمنان سعی می‌کنند تا در بین اهل سنت نفوذ داشته باشند، حجت الاسلام برکند با ارتباط موثر با ماموستا های اهل سنت گامی مهم در پیشگیری از تفکرات افراطی و سلفی گرایانه وهابیت داشته و همین روابط حسن باعث شده است که اهل سنت نیز در نماز ها و مراسمات شیعیان شرکت می کنند. این همگرایی می تواند عاملی در جهت رفع محرومیت از منطقه باشد.

حجت الاسلام برکند با توجه به محرومیت منطقه و مردم محروم برای ارتقای فعالیت های فرهنگی و کار با دانش آموزان و سایر فعالیت ها نیازمند کمک های خیرین است که می توانند یاریگر او در عرصه خدمت رسانی به مردم این منطقه باشند.

 

 

 

 

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!