با همت برگزیده استانی مهرواره اوج صورت گرفت؛

تلاش برای اشتغالزایی و محرومیت زدایی از ۵ روستا

تلاش برای اشتغالزایی و محرومیت زدایی از ۵ روستا
مجتبی عظیمی
0
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱

حجت الاسلام پارسافر علاوه بر روستای محل اسقرار خود در ۴ روستای دیگر نیز فعالیت دارد و علاوه بر اشتغالزایی برای ۲۰ نفر برای ۴۰ خانواده نیازمند نیز کمک رسانی می کند و با تلاش او تعدادی از معتادین موفق به ترک اعتیاد شده و برای آن ها اشتغالزایی شده است.
به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت‌الاسلام محمدرضا پارسافر امام روستای قاسم آباد گنبکی شهرستان ریگان کرمان و برگزیده استانی مهرواره اوج است.
امام جماعت مسجد حضرت ابوالفضل (ع) از آذر سال ۹۹ در این روستا مستقر بوده و نزدیک ده سال است که به تبلیغ دین اسلام و معارف تشیع می پردازد.
حجت‌الاسلام پارسافر می گوید: با بررسی‌‌های اولیه در جلسه با اهالی و مسئولین روستا نتیجه ای که برای ما حاصل شد، این بود که مسئله اشتغال یکی از اولویت های این روستاست و از آن جا که بنیاد برکت در این منطقه وام های اشتغالزایی پرداخت می‌کرد با پیگیری از طریق فرمانداری و بنیاد برکت موفق به دریافت ۲۰ فقره وام اشتغالزایی با ارزش بیش از یک میلیارد تومان برای افراد جویای کار شدیم.
محرومیت ها و مشکلات باعث شده است تا در هر جایی افرادی نیازمند پیدا شوند که باید دست یاری به آن ها داد؛ در این روستا و ۴ روستای اطراف ۴۰ خانواده تحت پوشش قرار گرفته اند و کمک به آن ها بخش دیگری از فعالیت‌های این امام روستاست که هر دو ماه یکبار از طریق خیریه ای که خود نیز مسئولیت آن را به عهده دارد، صورت می گیرد.
به نیازمندان این روستا و چهار روستای دیگر بسته های معیشتی و اقلام دیگر پرداخت می شود.
او در ایام کرونا نزدیک ۵۰۰ بسته معیشتی از طریق نهادها و خیریه امام رضا(ع) ریگان دریافت و بین مستحقین توزیع کرده است؛ همچنین تهیه و توزیع بیش از ۴ هزار نان و معرفی چند نفر از افراد دم بخت برای دریافت جهیزیه در کنار سرکشی از بیماران فعالیت دیگر این امام روستا است و مرکز نیکوکاری مسجد حضرت ابوالفضل (ع) در این دو سال بیش از ۲۵۰ میلیون تومان کمک به نیازمندان داشته است.
با همت حجت الاسلام پارسافر ساخت آشپزخانه و محوطه سازی حسینیه برای عزاداری با کمک های مردمی و جمع آوری زکات خرما میسر شده و در حال انجام است.
جذب جوانان و نوجوانان ساحت دیگری از فعالیت‌های برگزیده استانی مهرواره اوج است که با تشکیل تیم فوتبال روحانیون و همراهی با جوانان در ورزش ارتباط صمیمانه ای را بین امام روستا و جوانان رقم زده است.
همت بلند این امام روستا برای ریشه‌کن کردن اعتیاد باعث شد تا با همکاری بنیاد کرامت سپاه ۱۵ نفر را در این پنج روستا به کمپ های ترک اعتیاد معرفی کند و تعداد زیادی از این جمعیت موفق به ترک اعتیاد شده و برای آنها اشتغال زایی انجام گرفته است.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!