با  همت حجت الاسلام سابقی اتفاق افتاد؛

آبرسانی به ۴ روستا با استفاده از ظرفیت های مردمی

آبرسانی به ۴ روستا با استفاده از ظرفیت های مردمی
رضا رفیعی‌مهر
0
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱

تلاش های حجت الاسلام سابقی سبب شد تا با همراهی مردم و کمک خیرین مشکل آب شرب ۴ روستا حل شود و دیگر کسی در این روستاها شاهد حمل ظرف های بزرگ آب توسط بانوان نباشد.

به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت الاسلام سابقی امام روستای ده پاک از توابع بزمان ایرانشهر است. اما فعالیت هایش منحصر به این روستا نمی شود.

او به همراه دو نفر از مبلغین همه فعالیت های تبلیغی بخش بزمان را که دارای ۸ روستا است، بر عهده دارد. در روستاهای این منطقه صحنه ای که مدام تکرار می شود و دل هر بیننده ای را می آزارد، حمل ظرف های بزرگ آب توسط زنان روستا است. زنانی که با زحمت زیاد ظرف ها را پر کرده و برای مصرف خانه به دوش می کشیدند.

با رایزنی هایی که حاج آقای سابقی با خیرین داشت بنابر این می شود که خط انتقال آب برای چهار روستای چاه قربان، چاه قزلباش، گزوکی و انجیرک با هزینه خیرین کشیده شود تا مردم این منطقه از این رنج بزرگ نجات یابند. حاج آقای سابقی خود شخصا مسئولیت این کار مهم را برعهده می گیرد و روستائیان هم هرکدام در حد توانشان با انجام کارهای فنی و عمرانی سهم خود را به جا می آورند. بعضی برای آوردن لوله ها و وسایل مورد نیاز از شهر با وسیله نقلیه شان اعلام آمادگی کردند؛ خانم ها هم با تهیه غذا و امور پشتیبانی به کارگران کمک می کردند.

بالاخره روز موعود می رسد و پس از یک سال تلاش همگانی و کمک ۲۰۰ میلیونی خیرین آب شرب به این چهار روستا می آید و خانواده هایی که در این روستاها زندگی می کردند توانستند از نعمت آب شرب بهره مند شوند.

اینگونه شده که تلاش های مردم، خیرین و امام روستا ثمر داد و این ۴ روستا از نعمت آب برخوردار شدند.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!