قائم مقام بنیاد هدایت:

نمونه‌های عملیاتی مدل امامت دلگرم کننده است

نمونه‌های عملیاتی مدل امامت دلگرم کننده است
رضا رفیعی‌مهر
0
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱

حجت الاسلام غلامی با بیان اینکه حداقل ۵۰۰ امام داریم که الگوی امامت را به صورت موفق در کشور اجرا کرده اند گفت: این نمونه های عملیاتی ما را دلگرم می کند.
به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت الاسلام رضا غلامی قائم مقام بنیاد هدایت در دیدار با حجت الاسلام محمد میرزا محمدی ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های این مرکز بیان کرد: مسئله جدی بنیاد هدایت در گام دوم انقلاب اسلامی موضوع امامت در لایه های میانی است.
قائم مقام بنیاد هدایت تصریح کرد: در گام دوم انقلاب اسلامی براساس ترسیمی که رهبر معظم انقلاب در خصوص جامعه پردازی انجام داده اند، در بطن جامعه و زندگی مردم باید شرایط لازم برای جریان ولایت الهی فراهم شود. تا آن جامعه پردازی مد نظر ایشان شکل بگیرد. نرم افزار لازم برای شکل گیری این جامعه پردازی همان الگوی امامت است.
وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص جایگاه مسجد اظهار کرد: بنیاد هدایت برای اینکه این الگو را در جامعه محقق کند نیازمند سنگر و پایگاهی توحیدی است که در آن خیمه بزند و از آن سنگر جهاد، قیام و جهاد خودش را برپا کند و این سنگر، سنگر مسجد است. شعار بنیاد هدایت در حقیقت تعالی شبکه امامت است.
حجت الاسلام غلامی افزود: رهبر معظم انقلاب چند سال قبل موضوع حلقه های میانی را مورد تأکید قرار دادند که همان مجموعه های مردمی هستند که صحنه را می شناسندو ظرفیت های محله را شناسایی کرده اند و راهکارهای عملی برای حل مسائل مردم دارند و جهت گیری آن ها نیز به سمت و سوی تمدن اسلامی است.


قائم مقام بنیاد هدایت سخنان حاج قاسم را یادآور شد و گفت: امام جماعت اگر خاکریز مسجد را از دست بدهد در عمل سقوط کرده است و حوزه اثر خود را از دست داده است. امام جماعت باید الگوی امامت برحلقه های میانی را که در ذیل امامت کلان جامعه در زمان غیبت برای تحقق تمدن اسلامی است را رقم بزند.
وی ابراز کرد: یکی از کارکردهای جدی مدل امامت احیاء پیوندهای اجتماعی است. این ها همان پیوند اخوت، پیوند خانوادگی و پیوند همسایگی هستند که مرحوم شاه آبادی به آن معتقد بودند. امام باید این سه پیوند را در محله احیا کند و مردم را پای کار آورده و حلقه های میانی را شناسایی و نهاد امامت را در محله تکمیل و ارتقا بدهد. نتیجه این باید منتهی به قیام مردم به قسط بشود.
حجت الاسلام غلامی عنوان کرد: در خصوص امامت بر حلقه های کار مبنایی چندانی صورت نگرفته و کمتر سخن از مبانی در این خصوص به میان آمده است. از این بابت هم نیازمند مباحثه و کسب نظر اساتید داریم. مدل امامت مورد قبول عزیزانی است که این مدل به آن ها عرضه شده است. فعالیت حدود ۵۰۰ امام موفق در سراسر کشور که توانسته اند نمونه موفق این مدل باشند دلگرم کننده است و این ها توانسته اند کارکردهای مختلف امامت نظیر حل آسیب های اجتماعی و دیگر مسئله های مردم را احیا کنند. ما به دنبال تولید دانش از امامان موفق هستیم.

در دیگر رسانه‌ها ببینید:

خبرگزاری شبستان

خبرگزاری مهر

خبرگزاری حوزه

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!