تجربیات یک امام روستا؛

حل مشکلات مردم؛ عاملی برای گرایش مردم به مسجد

حل مشکلات مردم؛ عاملی برای گرایش مردم به مسجد
مجتبی عظیمی
0
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱

حجت الاسلام پولادخانی با حل مشکل نانوایی باعث مهیا شدن نان تازه بر سر سفره های مردم شد و این بستری برای روی آوردن مردم به مسجد و حل مشکلات دیگر شد.

به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت‌الاسلام پولادخانی امام روستای تالش محله فتوک

شهرستان رامسر به بیان روایت یکی از گره گشایی خود از مردم روستا پرداخت که به این شرح است:

وقتی به این روستا آمدیم در نزدیکی خانه عالم دیوار نوشته ای توجه مرا به خود جلب کرد و آن نوشته این بود «نانوایی لواش ۱۰۰متر جلوتر» ، این نوشته برای من و خانواده که چند وقتی بود در این منطقه ساکن بودیم و طعم نان تازه و داغ را نچشیده بودیم بسیار خوشحال کننده بود چون در این روستا نان هایی که بر سر سفره مردم قرار می‌گرفت نان های لواش سرد و بسته بندی بود که با قیمت بالاتر و کیفیت پایین به دست مردم می رسید .

 صبح روز بعد با امید و خوشحالی برای تهیه نان تازه به سمت نانوایی رفتم ولی در کمال تعجب نانوایی را تعطیل یافتم آن هم تعطیلی که نشان از دائمی بودن آن داشت با ناراحتی به سمت خانه برگشتم .

 با پرس و جو مطلع شدم که نانوایی به علت اختلافات موجود تعطیل است با خود به این فکر می کردم تالش محله که در مسیر ۳ روستای اصلی با جمعیت بیش از ۲هزار نفر قرار دارد، چرا باید نانوایی نداشته باشد؟

شب آن روز مصادف با اولین شب حضور من در روستا بود و طبق معمول برای معارفه، مسئولین و بزرگان روستا مانند بخشدار، شورا ،دهیار و بقیه مسئولین نیز حضور داشتند .

بر خلاف عرف بین دو نماز به جای اینکه به بیان احکام و حدیث بپردازم فرصت را مغتنم شمرده و خطاب به بخشدار گفتم اگر او به جای این مردم در این روستا ساکن بود چه می کرد؟ چرا مردم باید با هزینه مضاعف نانی بی کیفیت تهیه کنند ، بر طبق عادت قول پیگیری برای شروع به کار نانوایی دادند ولی این برای من کافی نبود.

استشهادیه آماده و با مردم صحبت کردم علت آماده کردن استشهادیه این بود که می خواستم نماینده مردم باشم و خواسته ی آنها را عملی کنم.

جلسه ای در مسجد تشکیل داده که در آن دهیار، صاحب نانوایی و نانوا حضور داشتند ، ولی در ابتدای جلسه صاحب نانوایی گفت دیگر مغازه در اختیار ما نخواهد گذاشت چرا که تا کنون این نانوایی برای او سودی نداشته که هیچ حتی بدهی هم داشته و من دانستم برای حل مسئله باید او را راضی کنم.

با شناسایی خیرین محله بدهی نانوایی را پرداخت کرده و کلید مغازه را گرفتم؛  با کمک نانوا جوانان محل را برای تمیز کردن و مهیا کردن نانوایی فراخواندیم و بعد از چند روز نان تازه و داغ بر سر سفره مردم آماده شد.

شروع به کار کردن نانوایی مانند بمبی در روستا صدا کرد و همه مردم به آنجا آمدند و همین امر یکی از عواملی شد که مردم به مسجد بیابند و از مشکلاتشان بگویند .

به دنبال حل مشکل نانوایی، نبود آرایشگاه و خط تاکسی و نبود دستگاه عابر بانک نیز به کمک مردم حل شد.

در دیگر رسانه‌ها ببینید:

وب سایت سازمان تبلیغات اسلامی

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!