تجربیات یک امام محله؛

رفاقت با جوانان؛ رمز موفقیت امام محله در پای کار آوردن مردم+فیلم

رفاقت با جوانان؛ رمز موفقیت امام محله در پای کار آوردن مردم+فیلم
مجتبی عظیمی
0
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱

رفاقت روحانی جوان با جوانان محله باعث شد این روز‌ها جمعیت زیادی از جوانان پایشان به مسجد محله باز شود.
به گزارش مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت الاسلام ایمان اسلامی پیچا فعالیت خود را در سوادکوه مازندران با یک هدف آغاز کرد. رفاقت با جوانان شهر و بازکردن پای آن‌ها به مسجد. برای رسیدن به این هدف بود که این روحانی جوان فعالیت‌های گسترده‌ای را در سوادکوه آغاز کرد. از فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی گرفته تا برگزاری جلسات هفتگی قرآن در خانه‌های مردم شهر.

حجت الاسلام ایمان اسلامی پیچا می‌گوید: قبل از اینکه درسوادکوه کارم را آغاز کنم روحانیون دیگری حضور فعالی داشتند و مقدمات کار را برای فعالیت‌های بعدی فراهم کرده بودند. از این رو وظیفه سنگینی روی دوشم احساس می کردم ، چرا که باید کاری می‌کردم تا زحمات روحانیونی که اینجا فعالیت داشتند از بین نرود.

وی در ادامه گفت: در دوران کرونا با توجه رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، بیشترین فعالیت هایمان را برای پخش بسته‌های معیشتی و بهداشتی گذاشتیم، اما خوشبختانه با کم ترشدن این بیماری توانستیم با نیرو‌های جوان شهر فعالیت‌های بیشتری را آغاز کنیم. به طور مثال در ماه مبارک رمضان برنامه‌های کاملی داشتیم مثل برگزاری مراسم احیاء، هیئت های مناسبتی و ختم قرآن به صورت روزانه و برگزاری مراسم افطاری.

جلسات قرآنی در خانه جوان‌ها

یکی از پررنگ‌ترین اقدامات این روحانی جوان برگزاری جلسات قرآنی در منازل جوان هاست. وی در این باره می‌گوید: در این جلسات قرآنی که برکت زیادی هم به همراه دارد از سنین نوجوانی و جوانی شرکت می‌کنند. هرچهارشنبه هم این جلسات قرآنی را در خانه یکی از همین جوان‌ها و نوجوان‌ها برگزار می‌شود. به اینصورت خانواده این عزیزان هم درجریان فعالیت‌های مثبت فرزندانشان قرار می‌گیرند و انرژی مثبت خوبی را دریافت می‌کنند.

وی می گوید: یکی از رسم هایی که در جلسات قرآن آغاز شده است برگزاری جلسات قرآن در خانه تازه دامادهاست. این کار باعث خیر و برکت در خانه این جوان ها می شود و قرآن کریم چراغ راه آنها قرار می گیرد تا زندگی قرآنی خود را در پیش بگیرند.

برگزاری مسابقات ورزشی

فعالیت‌های دیگری هم توسط حجت الاسلام ایمان اسلامی پیچا در سوادکوه آغاز شده است مثل مسابقات ورزشی. حاج آقا اسلامی می‌گوید: در زمینه ورزشی مثل والیبال و فوتبال فعال هستیم. در ماه مبارک رمضان مسابقات والیبال و پینگ پنگ و فوتبال دستی را در سه رده سنی ۱۰ تا ۱۵، ۱۵ تا ۱۵، ۲۵ به بالا برگزار کردیم. استقبال خیلی زیادی از این سری مسابقات شد و خوشبختانه همین مسابقات باعث شد ارتباط دوستانه تری با جوان‌ها و حتی بزرگان شهر پیدا کنیم.

تلاش برای برطرف کردن مشکلات اجتماعی

یکی از دغدغه‌های حجت الاسلام ایمان اسلامی پیچا رسیدگی به مشکلات و معضلات اجتماعی است. او در این باره می‌گوید: از طریق بنیاد احسان و بنیاد هدایت درصدد هستیم به بحث آسیب‌های اجتماعی و تلاش برای رفع آن‌ها اقدام‌هایی انجام دهیم. این فعالیت‌ها به گونه‌ای است که باید زمینه سازی شده باشد، اما چون نگاه دغدغه مندی نسبت به اعتیاد، بیکاری و موارد دیگر داریم حتما به زودی اقدامات مثبتی را انجام خواهیم داد.

از کشاورزی تا ارتباط با خانواده‌ها در مدارس

یک امام محله باید همه فن حریف باشد و برای اینکه ارتباط خوبی با اهالی محله و شهر پیدا کند باید شانه به شانه آن‌ها بایستند و فعالیت کند. درست مثل فعالیت‌های حجت الاسلام ایمان اسلامی پیچا که در سوادکوه انجام می‌دهد. او درباره فعالیت‌های اینچنین می‌گوید:

در صدد ایجاد مقدمات ورود به مدارس هستم چرا که معتقد هستم وقتی بتوانم با خانواده‌ها ارتباط بگیریم اثرگذاری بیشتری خواهم داشت. با حضوری شدن مدارس با مدارس ارتباط گرفتم. ابتدا والدین تعجب می‌کردند که یک روحانی در مدرسه حضور دارد، اما کم کم رفتارشان عادی شد.

او ادامه می‌دهد: اعضای خانواده ام نیز در این مسیر با من همراه هستند، مثلا همسرم با کمک چند نفر دیگر مبلغی را جمع کردند و برای اهالی محل سفره افطاری چیدیم. خیلی‌ها می‌گفتند مگر روحانیون هم افطاری می‌دهند.

حجت الاسلام ایمان اسلامی پیچا می‌گوید: وقتی اهالی محل می‌بینند که من هم مثل بقیه مرد‌ها فرش می‌شورم و یا خرید می‌کنند ویا اینکه برای نشاء کردن برنج کمک می‌کنم ارتباط صمیمانه تری برقرار می‌کنند.

در دیگر رسانه ها ببینید:
وب سایت نهضت سازمان تبلیغات اسلامی

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!