گزارشی از فعالیت‌های امام پایگاه فرهنگی اجتماعی محله سعدی؛

امام محله‌ای که با کمک مسجدی‌ها سالانه ۲۰ معتاد را از اعتیاد نجات می‌دهد

امام محله‌ای که با کمک مسجدی‌ها سالانه ۲۰ معتاد را از اعتیاد نجات می‌دهد
رضا رفیعی‌مهر
0
۰۱ خرداد ۱۴۰۱

حجت‌الاسلام ابراهیمی، امام جماعت مسجد احمدبیگ با برنامه‌ریزی هدفمند در مبارزه با فقر، طلاق، اعتیاد و مفاسد اخلاقی در رده‌های سنی نوجوانان و جوانان و خانواده با رویکرد پیشگیری و درمان در سطح استان قزوین موفق عمل کرده است.

به گزارش مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت الاسلام مجید ابراهیمی، امام پایگاه فرهنگی اجتماعی شهید بابایی، محله سعدی شهرستان قزوین استامام جماعت مسجد احمد بیگ بیش از ۱۰ سال است که در این محله به امامت مردم می پردازد و از سال ۹۶ نیز مسئولیت پایگاه فرهنگی اجتماعی را به عهده دارد.

حجت الاسلام ابراهیمی برای ارتقاء فرهنگی اجتماعی محله و مقابله با آسیب های اجتماعی، برنامه های فراوانی را در این سال‌ها تدارک دیده و اجرا کرده استبرنامه ریزی هدفمند برای مبارزه با فقر، طلاق، اعتیاد و مفاسد اخلاقی در رده های سنی نوجوانان و جوانان و خانواده با رویکرد پیشگیری و درمان توسط این امام در این سال ها صورت گرفته است.

وی می گوید: در راستای استعدادیابی دانش آموزان و برای پیشگیری از معضلات مختلف با کنار هم قرار دادن داشته ها و استفاده از تجربیات دیگران طرحی برای شناسایی استعدادهای دانش آموزان تدارک دیده شد تا با شناخت بیشتر از بروز آسیب های اجتماعی پیشگیری کنیم.

حجت الاسلام ابراهیمی ادامه می دهد: از این رو، به استعدادیابی دانش آموزان از سال ۹۲ تا ۹۶ پرداختیم و بعد از آن کادرسازی برای کار تشکیلاتی صورت گرفت تا نیروهای شناسایی شده در بخش های مختلف یاریگر ما باشند.

وی می گوید: هفت ارگان در مسجد حضور دارند؛ از کمیته امداد و هلال احمر و بهزیستی تا دادگستری و اداره ارشاد اسلامی و بسیج و کانون خادمیاران آستان قدس رضوی و ما با توجه به ظرفیت این ارگان ها، برای ارتقاء فرهنگی و اجتماعی محله بهره می بریم.

بنابر این گزارش، به همت این امام محله فعال ۱۳۰ خانواده تحت پوشش مسجد احمد بیگ هستند و از این تعداد ۱۵۰ دانش آموز تحت پوشش برنامه های فرهنگی و اجتماعی قرار گرفته اند و ۴۸ فعال در مسئولیت های مختلف از این تعداد کادرسازی شده و در مسئولیت های مختلف مسجد فعالیت می کنند.

علاوه بر این، با همت این امام پایگاه فرهنگی اجتماعی با استفاده از ظرفیت و توانایی خود دانش آموزان، کلاس قرآن و حلقه های معرفتی و کلاس های آموزشی رباتیک، کامپیوتر، زبان و غیره برگزار می شود و برنامه های اردویی و ورزشی نیز برای تفریح و اوقات فراغت دانش آموزان و نوجوانان تدارک دیده شده است.

بخش دیگری از فعالیت های این مسجد در عرصه خانواده و برای پیشگیری از اعتیاد، کلاس «سلام همسایه» و برنامه های فرزندپروری و همسرداری موفق است که با استفاده از اساتید دعوت شده از قم برگزار می شود و بیش از ۴۰ خانواده پیگیر برنامه ها بوده و از کلاس ها استفاده می کنند.

این روحانی فعال در عرصه درمان اعتیاد نیز علاوه بر برگزاری کارگاه های ترک اعتیاد، به طور میانگین سالانه به ترک سوءمصرف ۲۰ معتاد کمک کرده است که هزینه های آن توسط بهزیستی و خیرین تأمین می شود.

حجت الاسلام ابراهیمی می گوید: کلانتری ها اذعان دارند که فعالیت های صورت گرفته وی و مسجدی های همراهش منجر به کاهش اعتیاد در قزوین شده و اثرات خوبی داشته است.

در دیگر رسانه ها ببینید: 

خبرگزاری شبستان

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!