به همت امامان خراسان جنوبی انجام شد؛

جمع آوری کمک ۲ میلیاردی برای نیازمندان در طرح ۳۱۳

جمع آوری کمک ۲ میلیاردی برای نیازمندان در طرح ۳۱۳
مجتبی عظیمی
0
۰۵ خرداد ۱۴۰۱

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: ۲۵ امام روستا در استان در طرح ۳۱۳ با تأسیس چهار مرکز نیکوکاری بالغ بر دو میلیارد ریال به خانواده‌های تحت پوشش کمک کردند.

به گزارش مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت‌الاسلام احمد رضایی صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طرح ۳۱۳ در خراسان جنوبی در راستای تفاهم‌نامه سازمان تبلیغات اسلامی با کمیته امداد امام خمینی (ره) و باهدف ایجاد ارتباط مستمر و مؤثر امامان جماعت با مددجویان کمیته امداد در مناطق محروم شکل گرفته است، اظهار کرد: در خراسان جنوبی ۲۵ امام این طرح را اجرا می‌کنند و تاکنون مبلغ دو میلیارد ریال به خانواده‌های تحت پوشش کمک شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه در این طرح دو هزار و ۶۱۳ مورد دیدار و پیگیری مسائل خانواده‌ها تحت پوشش توسط امامان محلات انجام‌شده است، گفت: با اجرای طرح ۳۱۳ گام مهمی در حوزه فرهنگی، مذهبی و ارتقا باورهای دینی در میان خانواده‌های تحت حمایت و کاهش آسیب‌های اجتماعی برداشته شده است.

رضایی با تأکید بر اینکه در این طرح امامان محله که روحانیون منتخب روستایی می‌باشند به همراه همسرانشان در دیدار چهره به چهره با خانواده‌ها، مسائل فرهنگی آنان را مورد بررسی قرار می‌دهند، افزود: برای حل برخی از مشکلات فرهنگی و خانوادگی و … به افراد تحت پوشش مشاوره‌های لازم داده می‌شود.

وی بیان‌کرد: تأمین کمک‌هزینه تحصیلی دانش آموزان تحت حمایت به مبلغ یک میلیارد و سیصد و هفتاد میلیون ریال و تأمین ۸ مورد جهیزیه برای ۸ زوج از دست‌آوردهای این طرح به کمک خیرین است.

توزیع ۳ هزار بسته غذایی

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: با تلاش روحانیون ۱۳ مورد بازگشت به تحصیل در طول اجرای طرح تاکنون داشته‌ایم و در حوزه پیشگیری از طلاق و بازگشت به زندگی هم فعالیت‌های خوبی انجام‌شده است.

رضایی با ذکر اینکه سه هزار و ۷۸۰ بسته غذایی در این طرح تاکنون توزیع‌شده است، گفت: نیازهای معیشتی خانوارهای روستایی مددجویان ازجمله سبد غذایی، نیازهای درمانی، کمک‌هزینه تحصیلی و ابزارهای آموزشی، تأمین جهیزیه، کالاهای اساسی منزل، تعمیر یا تأمین مسکن از مسائلی است که روحانی ضمن ارتباط گیری و تعامل با هر یک از خانوارها و شناسایی این نیازها، با هماهنگی مددکار خانواده نسبت به اولویت‌بندی آنان اقدام می‌کند.

گفتنی است؛ در آئین تجلیل از برگزیدگان رویداد ۳۱۳ بنیاد هدایت که با حضور آیت‌الله کازرونی، رئیس هیئت‌امنای کمیته امداد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد، آیت‌الله اعرافی، مدیرحوزه‌های علمیه و حجت‌الاسلام میرمحمدیان؛ مدیرعامل بنیاد هدایت برگزار شد، از حجت‌الاسلام محمد بنی‌خزاعی راهیار استان خراسان جنوبی به‌عنوان یکی از پنج راهیار استانی برگزیده شرق کشور تقدیر شد.

در دیگر رسانه ها ببینید:
خبرگزاری مهر

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!