رفع مشکلات زیست محیطی محله با پیگیری امام محله و جوانان جهادی

رفع مشکلات زیست محیطی محله با پیگیری امام محله و جوانان جهادی
رضا رفیعی‌مهر
0
۱۱ خرداد ۱۴۰۱

حجت الاسلام راد اصل گفت: با کمک جوانان جهادی نسبت به پاکسازی محله از زباله ها اقدام کردیم. با پیگیری از مسئولین از دفن زباله در نزدیکی محله ممانعت شد.

به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، رحمت الله راد اصل امام محله حاجی آباد لردگان ضمن تشریح آسیب های اجتماعی این محله بیان کرد: محله حاجی آباد با آسیب های متعددی روبرو است. از جمله این آسیب ها مسئله اعتیاد و بیکاری است.

 امام محله حاجی آباد ادامه داد: ۲۰ سال است که رئیس شورای حل اختلاف لردگان  هستم و به عنوان مسئول فرهنگی زندان لردگان نیز فعالیت می کنم.

وی در تشریح فعالیت های خود اظهار کرد: به شناسایی افراد معتاد پرداختیم و جلسات مشاوره ای را برای کمک به ترک اعتیاد این افراد ترتیب دادیم. با همکاری مراکز بهزیستی و کمیته امداد ۱۰ الی ۱۵ نفر موفق ترک شده اند.

حجت الاسلام راداصل خاطرنشان کرد: تجربه نشان داد که جلساتی را که ما به عنوان مشاوره برای معتاد برگزار می کردیم بهتر و بیشتر از کمپ ها موثر بوده است.

امام محله حاجی آباد عنوان کرد: یکی دیگر از اقداماتی را که ما دادیم شناسایی خانواده های بد سرپرست و بی سرپرست بود. این شناسایی با کمک بچه های بسیج و معتمدین صورت گرفت.

وی اضافه کرد: با هدف اصلاح خیابان ها و رفع مشکلات راه های ارتباطی در طول ۶ ماه با همه مسئولین این منطقه ارتباط گرفتیم و این موضواعات را دنبال می کنیم.

حجت الاسلام  راداصل به موضوع اشتغالزایی اشاره کرد و گفت: با این هدف با فنی حرفه ای رایزنی کردیم و از اساتید دعوت شد. به این ترتیب آموزش هایی نظیر قالیبافی، خیاطی، مکانیکی و تعمیرات لوازم خانگی برای افراد جویای شغل برگزار شد.

امام محله حاجی آباد به مشکلات زیست محیطی محله نیز اشاره کرد و افزود: با کمک جوانان جهادی نسسبت به جمع آوری زباله و پاکسازی محیط زیست محله اقدام کردیم. در نزدیکی محله جایی را به دپوی زباله های شهرستان و روستاهای اطراف اختصاص داده شده بود و محله دچار آلودگی محیط زیستی کرده بود که با پیگیری از مسئولین موفق شدیم از دپوی زباله در این مکان جلوگیری کنیم.

وی عنوان کرد: یکی دیگر از کارهایی که دنبال می کنیم موضوع ورزش همگانی است. با هماهنگی با مسئولین ورزش جوانان شهرستان چندین برنامه پیاده روی را هماهنگ کردیم و شاهد حضور جمعیت چندین هزار نفری در این برنامه ها بودیم.

حجت الاسلام به برنامه های فرهنگی خود اشاره کرد و گفت: هرشب در مسجد کلاس روخوانی و روانخوانی قرآن برگزار می شود و بیشتر مخاطبان قشر جوان و نوجوان هستند.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!