حجت الاسلام بیگی خبر داد؛

مستند سازی از فعالیت‌های امامان محله آذربایجان غربی

مستند سازی از فعالیت‌های امامان محله آذربایجان غربی
مجتبی عظیمی
0
۱۲ خرداد ۱۴۰۱

راهیار بنیاد هدایت در استان آذربایجان غربی با اشاره به موفقیت تحسین برانگیز شبکه راهیاری در تجربه نگاری، گفت: در نظر داریم از تجربیات ضبط شده امامان موفق، مستند جامعی تهیه و تدوین شود.

به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت‌الاسلام مرتضی بیگی راهیار بنیاد هدایت در استان آذربایجان غربی در بیان وضعیت تجربه نگاری و نتایج آن و آمار امامان محله که به این امر پرداخته اند گفت: با برنامه ریزی که از قبل داشتیم به تمام شهرستان ها سفر کرده و با تک تک امامانی که در گعده ها حضور داشتند گفتگو کرده و تجربه نگاری آن ها را شنیدیم.
وی در ادامه افزود: با همکاری روابط عمومی و رسانه سازمان تبلیغات اسلامی این تجربه نگاری ها ثبت و ضبط شد.
حجت الاسلام بیگی خاطرنشان کرد: در ایامی که تجربه نگاری امامان را ضبط کردیم قریب به صد تجربه از امامان را دریافت و بخشی از آنها را در قالب بسته ای برای استفاده دیگران قرار دادیم.
راهیار آذربایجان غربی در بیان برنامه های اجرا شده در کنار برگزاری گعده ها عنوان کرد: به این نتیجه رسیدیم از تجربیات ضبط شده امامان موفق مستند جامعی تهیه شود تا از آن ها به عنوان تجربیات و کارهای شاخص انجام شده استفاده شود، برای مثال در این استان امامی داریم که در کنار فعالیت‌های مسجد و امامت در محله هم مربی فوتبال است و هم مدرسه فوتبال راه اندازی کرده که در این مدرسه بیش از ۶۰ دانش آموز علاوه بر آموزش فوتبال از نظر تربیتی نیز در این مجموعه آموزش می بینند.
حجت‌الاسلام بیگی در تأکید بر لزوم جهاد تبیین در مساجد مطرح کرد: لازم است امامان محله در مساجد جهاد تبیین کنند از مصادیق آن در این استان می توان به این اشاره کرد که امامان با در نظر گرفتن طیف های مختلف مردم در جامعه که به امام رجوع می‌کنند و اعلام آمادگی برای تبیین می‌کنند اقداماتی انجام دهند.
وی در ادامه یادآور شد: با جلساتی که در گعده ها برگزار شد مطرح کردیم که امام باید نسخه های از پیش تعیین شده برای هر قشر داشته باشد و در صورت لزوم به آن ها ارائه گردد.
حجت‌الاسلام بیگی امام محله را مرجعی برای جهاد تبیین دانست و بیان کرد: امام محله باید با کمک اهالی محل در اجرای جهاد تبیین پیش قدم باشد. در همین راستا پوسترهایی با محتوای کاربردی و موضوع جهاد تبیین آماده و در اماکن پر رفت و آمد نصب می شود.
وی استفاده از ظرفیت‌ها و فرصت های دیگر افراد را از دیگر مصادیق جهاد تبیین دانست و گفت: از زنان و مردانی که از قبل از انقلاب در دانشگاه ها یا سایر نقاط جامعه فعالیت داشته اند دعوت به عمل آمد تا در مکان های مختلف تبیین کنند که بعد از انقلاب چه خدماتی در جامعه ارائه شده که قابل مقایسه با آن دوران نیست.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!