نگاهی به فعالیت های امام پایگاه فرهنگی اجتماعی مسجد المهدی؛

گام های موفق در کاهش آسیب های اجتماعی

گام های موفق در کاهش آسیب های اجتماعی
رضا رفیعی‌مهر
0
۱۶ خرداد ۱۴۰۱

حجت الاسلام ابوالفتحی برای کاهش آسیب اعتیاد تلاش های فراوانی کرده و توانسته است معضل اعتیاد را در این محله حاشیه کرمانشاه کمرنگ تر کرده و تعدادی از معتادین را به زندگی برگرداند، تلاش برای کاهش طلاق و حمایت از خانواده های نیازمند و توجه به قشر نوجوان برگ زرین دیگری از کارنامه امامت او است.

به گزارش مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت الاسلام امیرحسین ابوالفتحی طلبه سطح سه حوزه بیست سال است که در ترویج فرهنگ و معارف اهل بیت تلاش می کند و ۱۰ سال است که در محله حکمت آباد کرمانشاه مستقر شده است.
دو سالی می‌شود که امام پایگاه فرهنگی اجتماعی مسجد المهدی (عجل الله) این محله بوده و برای ارتقای فرهنگی و اجتماعی این محل فعالیت های مختلفی داشته داشته و قدم های موفقی در راه اعتلای فرهنگی محله برداشته است.
برگزاری کلاس های پیشگیری از آسیب های اجتماعی که به صورت هفتگی و بعدها به صورت ماهانه برگزار شده و در همین زمینه ۳۰ نفر از معتادین به کمپ های ترک اعتیاد معرفی و عده ای نیز موفق به ترک اعتیاد شده اند.
در مسیر کاهش آسیب های اعتیاد در این سال‌ها سه خانه که مرکز پخش مواد مخدر بودند، با پیگیری های فراوان جمع آوری و پلمپ شد و همچنین با برگزاری جلسات شورای تأمین و پیگیری های مسئولین رودخانه‌ منطقه که حاشیه امنی برای معتادین متجاهر شده بود، با مصوبه این جلسات اصلاح و امن سازی شد تا قدمی برای پیشگیری از معضل اعتیاد برداشته شود.
قدم دیگری که برای مقابله با اعتیاد برداشته شد، راهپیمایی هایی بود که توسط مردم و با محوریت امام و مسجد برای اعلام انزجار از اعتیاد برگزار می‌شد و تأثیر فراوانی در پاکسازی محله و پیشگیری از اعتیاد داشت.
احداث پارک با پیگیری‌های این امام در سال ۹۸ و در نتیجه مطالبه گری از مسئولین صورت گرفته تا محلی برای تفریح و سرگرمی کودکان و نوجوانان و خانواده های ساکن این محله حاشیه شهر باشد.
ایجاد روحیه نشاط و سرگرمی و ورزش برای نوجوانان دغدغه حجت الاسلام ابوالفتحی بوده و در همین راستا، سال گذشته باشگاهی در حسینیه مسجد راه اندازی کرده و حداقل ۵۰ نفر از نوجوانان در رشته های ورزشی فعالیت می کنند.
تلاش برای کاهش آسیب اجتماعی طلاق بخش دیگری از فعالیت‌های این روحانی تلاشگر بوده و با دعوت از کارشناسان و برگزاری کلاس های پیشگیری از طلاق روند کاهشی طلاق را در منطقه می توان شاهد بود.
ایجاد اشتغال نیز با برگزاری کلاس های کارآفرینی پیگیری می شود و تولید محصولات خانگی، کاشت زعفران به صورت محدود و موارد نظیر این ها انجام شده است.
راه اندازی کارگاه چرم دوزی که در حال اقدام بوده و با آن حداقل ۴۰ نفر از افراد جویای کار و زنان سرپرست خانوار می توانند در این کارگاه به اشتغال رسیده و گذران زندگی کنند.
برگزاری مناسبت های ملی و مذهبی و اردوهای زیارتی و سیاحتی در کنار راهپیمایی و کوهپیمایی پنجشنبه های هر هفته در کنار برگزاری کلاس های قرآنی بخشی از فعالیت‌های فرهنگی این امام پایگاه فرهنگی اجتماعی بوده است.
حمایت از ۲۰۰ خانواده تحت پوشش و توزیع حداقل ۱۰۰ بسته معیشتی به صورت ماهانه در بین نیازمندان با کمک گرفتن از خیرین و نهادها انجام می گیرد و علاوه بر این نسبت به معرفی نیازمندان برای دریافت وام نیز صورت گرفته است.
در پایگاه فرهنگی اجتماعی مسجد المهدی، ویزیت رایگان و داروی رایگان هر هفته یا دوهفته یک بار با هماهنگی های صورت گرفته از طریق اوقاف، بسیج و نهادهای دیگر انجام می شود تا مردم حاشیه نشین شهر کرمانشاه از خدمات درمانی محروم نباشند.

در دیگر رسانه ببینید:

خبرگزاری ۵۹۸

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!