حجت الاسلام میرمحمدیان مطرح کرد؛

وظیفه طلاب در پیاده سازی مدل امامت میانی/ بسیاری از سنگرها خالی است+فیلم

وظیفه طلاب در پیاده سازی مدل امامت میانی/ بسیاری از سنگرها خالی است+فیلم
رضا رفیعی‌مهر
0
۱۷ خرداد ۱۴۰۱

مدیرعامل بنیاد هدایت با اشاره به ضرورت شکل گیری مدل امامت در سطوح پایین جامعه به منظور جامعه پردازی و تمدن سازی، گفت: ما به مدل امامت میانی نیاز داریم؛ در این زمینه ما طلاب وظیفه داریم، چراکه بسیاری از سنگرهای مساجد خالی است.
به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، چهارمین نشست از سلسله نشست های «بعثت، اولین وظیفه روحانیت» با حضور حجت الاسلام سید ناصر میرمحمدیان مدیرعامل و حجت الاسلام سید حسن پورموسی امام مسجد حضرت ابوالفضل(ع) محله امامزاده ابراهیم قم دوشنبه شب در مسجد امام سجاد(ع) شهرک پردیسان برگزار شد.
حجت الاسلام میرمحمدیان در این نشست ضمن برشمردن ویژگی های لازم برای سربازی حضرت ولی عصر(عج) و فراهم شدن مقدمات ظهور اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در بیانات خود تحقق خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی را مقدمه ظهور دانستند.
مدیرعامل بنیاد هدایت با بیان اینکه تمدن های مختلفی در صحنه جهانی ظهور و افول کرده اند گفت: هر تمدن یک سیستم عامل دارد و آن مدل حکمرانی و تمدن است. در تمدن اسلامی هم باید یک سیستم عامل و یک مدل حکمرانی داشته باشیم.
وی افزود: آنچه خداوند در روز غدیر پیامبر(ص) را مأمور به انجام آن کرد و در روز غدیر رونمایی شد همین مدل حکمرانی بود؛ یعنی مدل حکمرانی امامت. یعنی همان مدلی که در غیبت صغری توسط نواب خاص حضرت اجرایی شد و پس از وقوع غیبت علمای شیعه تلاش کردند آن را در بین مردم جا بیندازند.
حجت الاسلام میرمحمدیان به بیان نمونه های موفقی از این مدل در طول تاریخ تشیع پرداخت و خاطرنشان کرد: مدل های کمونیستی، لیبرالیستی و سایر مدل هایی که توسط شرق و غرب ارائه شدند، این ادعا را داشتند که می خواهند مردم را خوشبخت کنند، اما در عمل اوضاع مردم روز به روز بدتر شد.


مدیرعامل بنیاد هدایت اضافه کرد: کار تا جایی پیش رفت که کتاب پایان تاریخ را نوشتند و جبهه شیطان می گفت که دیگر نفسی از جبهه حق شنیده نخواهد شد. اما در این شرایط امام(ره) پرچم حق را برافراشت و مدل امامت را برپا کرد.
وی به انقلاب های شکست خورده در سراسر دنیا اشاره کرد و گفت: مدل انقلاب ما به تعبیر رهبری مدل زنبور عسل بود به این معنی که روحانیون شهد شیرین امامت را از امام بزرگوار می گرفتند و در بین مردم می پراکندند و تفاوتش با انقلاب های دیگر در الهی بودن، ظلم ستیزی، ظلم ناپذیری، غیر اشرافی بودن، مسرف نبودن و دیگر خصوصیات اینچنینی بود.
حجت الاسلام میرمحمدیان بر ضرورت اجرای مدل امامت در سطوح پایین جامعه تأکید و بیان کرد: گام مهم در اجرای مدل امامت این است که این مدل در صدر محله ها تجربه شود. ما به مدل امامت میانی نیاز داریم. برای این کار باید یک زیرساخت تمدنی به نام مسجد به کارگیری شود تا با محوریت مدل امامت جامعه پردازی اتفاق بیفتد.

مدیرعامل بنیاد هدایت تصریح کرد: باید این بیوت(مساجد) را با اذن خیر و سایر ویژگی هایی که در پیامبر اسلام(ص) بود رونق دهیم تا مردم هم پای کار بیایند و برای خوبی و قسط قیام کنند.
وی به وظیفه سنگین روحانیت در این عرصه اشاره کرد و گفت: امامان باید به محله ها و نقاط مختلف کشور بروند و این مدل حکمرانی را احیاء کنند تا مردم طعم مدل حکمرانی الهی را بچشند.
حجت الاسلام میرمحمدیان اضافه کرد: در این زمینه ما طلاب وظیفه داریم، چراکه بسیاری از سنگرهای مساجد خالی است و در بسیاری از آن ها هم مردم طالب حضور روحانی هستند و هم شرایط فراهم است. اگر شرایط هم فراهم نباشد وعده الهی که صادق است و ما باید با جان خود زمینه ساز ظهور باشیم.

در دیگر رسانه‌ها ببینید:

خبرگزاری حوزه

خبرگزاری شبستان

خبرگزاری مهر

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!