روایت فعالیت‌های امام محله امامزاده ابراهیم قم؛

اشتغالزایی برای ۴۰۰ نفر و اهدای ۱۷۵ جهیزیه/ مسجدی که در آن پول جمع کردن ممنوع است

اشتغالزایی برای ۴۰۰ نفر و اهدای ۱۷۵ جهیزیه/ مسجدی که در آن پول جمع کردن ممنوع است
رضا رفیعی‌مهر
0
۱۷ خرداد ۱۴۰۱
حجت الاسلام پورموسی ضمن توضیح مجموعه فعالیت‌هایی که در عرصه‌های اشغال زایی، کمک به نیازمندان و فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی به کمک مردم و خیرین در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) انجام می‌شود، گفت: در مسجد ما پول جمع کردن ممنوع است و مرسوم نیست که شخصی کیسه ای در بین مردم بچرخاند.
به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت الاسلام سید حسن پورموسی امام مسجد حضرت ابوالفضل(ع) محله امامزاده ابراهیم قم در چهارمین نشست از سلسله نشست های «بعثت، اولین وظیفه روحانیت» ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های خود در این مسجد گفت: بعثت اولین وظیفه روحانیت است و نقطه اوج این بعثت محبت است. اگر مسیر محبت را هم در پیش بگیریم به خدمت می رسیم و مساجد جایگاه خدمت است.
امام مسجد حضرت ابوالفضل(ع) با اشاره به این بیان امام خمینی(ره) که «باید از سرمایه مساجد برای رسیدن به عمل صالح استفاده کنیم» اظهار کرد: یکی از کارهایی که در این مسجد در کنار امور عبادی انجام می دهیم اشتغالزایی است.
وی افزود: ما بر این عقیده ایم که کسی که وارد مسجد می شود نباید از او پولی دریافت کرد بلکه مسجد باید بتواند حتی به او کمکی هم بکند. در همین راستا در مسجد ما پول جمع کردن ممنوع است و مرسوم نیست که شخصی کیسه ای در بین مردم بچرخاند و پول جمع کند.
حجت الاسلام پور موسی ادامه داد: در حوزه اشتغال آفرینی توانسته ایم برای ۴۰۰ نفر ایجاد شغل کنیم. این کار عمدتا با تأسیس درمانگاه و داروخانه زیر نظر مسجد رقم خورده است و اکثر این ۴۰۰ نفر در این درمانگاه مشغول به کار هستند.
امام مسجد حضرت ابوالفضل(ع) بیان کرد: یک مرکز خیریه در مسجد داریم که افراد نیازمند را تحت پوشش قرار می دهد. ستاد جهیزیه در مسجد فعال است و به افراد نیازمند با این شرط که مهریه آن ها ۱۴ سکه بیشتر نباشد جهیزیه اهداء می شود. تاکنون ۱۷۵ زوج از این هدیه بهره مند شدند.
وی به حمایت از ایتام اشاره و عنوان کرد: یک مجتمع دارالایتام داریم و در آن کودکان و نوجوانانی را که از نعمت پدر و مادر محروم اند و یا بدسرپرست هستند مراقبت می شود. حمایت از این بچه ها تا اشتغال، ازدواج، تهیه جهیزیه و حتی تهیه سیسمونی بچه های آن ها ادامه دارد.
حجت الاسلام پورموسی به معضلات فرهنگی منطقه ای که مسجد در آن واقع شده است گفت: در مسجد کتابخانه ای تأسیس کرده ایم و از تجهیزات خوبی نیز برخوردار است. هر ساله حدود ۳۰۰ نوجوان و جوان از این کتابخانه استفاده می کنند. این کتابخانه از ۷ صبح تا ۱۲ شب باز است و در عمل در ایام کنکور شبانه روزی می شود.
وی با اشاره به ارائه مشاوره تحصیلی به دانش آموزان خاطرنشان کرد: بسیاری از دانش آموزان این مسجد حالا مسئولیت های مهمی را در نظام به عهده دارند و یکی از اهداف ما کادرسازی و تربیت چنین افرادی است. چراکه اگر اهل مسجدی مسئول شد درد مردم را می شنود.
حجت الاسلام پورموسی گفت: امروز اگر روحانی از فضای مجازی سر درنیاورد نمی تواند با جوانان ارتباط برقرار کند. اگر ما طلاب جوانان را بفهمیم و دردشناس باشیم آن ها به سراغ ما می آیند.
نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!