حجت الاسلام محلاتی مطرح کرد؛

همدلی با مردم در مشکلات؛ مهم‌ترین وظیفه شبکه شریکه الامام

همدلی با مردم در مشکلات؛ مهم‌ترین وظیفه شبکه شریکه الامام
مجتبی عظیمی
0
۱۷ خرداد ۱۴۰۱

معاون راهبری بنیاد هدایت یکی از مهم‌ترین وظایف شبکه شریکه الامام را همدلی با مردم در مشکلات اقتصادی و معضلات اجتماعی عنوان کرد و گفت: بعضی مناطق شاهد آمار قابل توجهی از خودکشی و طلاق هستیم، راهکار این موارد صرفا اقدامات مادی نیست، بلکه با انس، ارتباط اجتماعی مناسب می‌توان بسیاری از این مسائل را با دست خالی حل کرد.

به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، جلسه سوم کارگاه راهیاری ویژه شبکه شریکه الامام امروز در دو نوبت صبح و عصر با تدریس حجت الاسلام امید محلاتی و به صورت آنلاین برگزار شد.
در نوبت صبح راهیاران استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اصفهان، یزد، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، زنجان، هرمزگان، همدان، مرکزی و مازندران و در کارگاه عصر راهیاران استان‌های البرز، گیلان، قزوین، خوزستان، سیستان و بلوچستان، چهارمحال و بختیاری، لرستان، ایلام، گلستان، کرمان، فارس، بوشهر و کرمانشاه در جلسه شرکت کردند.
در این کارگاه‌‌ها که به صورت پرسش و پاسخ برگزار شد به سؤالات پرتکرار شبکه راهیاری و ابهامات موجود در این حوزه جهت حل مشکلات پیش رو پاسخ داده شد.
حجت الاسلام محلاتی معاون راهبری بنیاد هدایت در این جلسه استفاده از تجربیات موفق یکدیگر در زمان مواجهه با چالش‌ها را یکی از راهکارهای مؤثر خواند و بر استفاده از این راهکارها به عنوان راه حلی مناسب در موارد مشابه تأکید کرد.
حجت الاسلام محلاتی با اشاره به ضرورت کسب مهارت های ارتباطی، گفت: صمیمیت با افراد چندان در گرو حضور مستمر در منطقه نیست، اما الگوی امامتی که بتواند منجر به شکل گیری یک جریان اجتماعی شود در صورت استقرار دائمی افراد در منطقه محقق می‌شود.
وی شناسایی نیاز منطقه و اقدام در جهت رفع آن نیاز را یکی از وظایف مهم راهیاری برشمرد و بیان داشت: وقتی نیاز منطقه احصا شود و کارهایی انجام شود که نیاز آن مناطق محسوب می‌شود، قطعا در افزایش اعتماد به نفس فرد تأثیر گذار خواهد بود و بالعکس وقتی کاری انجام شود که انجام آن چندان ضرورتی نداشته انگیزه درونی افراد برای حل آن تقویت نمی‌شود.
معاون راهبری بنیاد هدایت در بخش پایانی سخنان خود برقراری ارتباط اجتماعی و توسعه آن را مهمترین وظیفه شریکه الامام عنوان کرد و گفت: یکی از مهمترین وظایف این شبکه، همدلی کردن با مردم است، مثلا در بعضی مناطق شاهد آمار قابل توجهی از خودکشی و طلاق هستیم که حتی اگر ریشه برخی از این مشکلات فقر و مسائل مالی باشد، راهکار منصرف کردن افراد از این اقدامات صرفا مادی نیست، بلکه با انس، ارتباط اجتماعی مناسب و همدلی کردن می‌توان بسیاری از این مسائل را با دست خالی و بدون صرف هیچ هزینه‌ای رفع نمود.

در رسانه‌های دیگر ببینید:

وب سایت سازمان تبلیغات اسلامی

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!