راهیار بنیاد هدایت در خراسان رضوی مطرح کرد؛

امام محله‌ای که با سنت وقف مشکلات مسجد را حل کرد

امام محله‌ای که با سنت وقف مشکلات مسجد را حل کرد
مجتبی عظیمی
0
۲۲ خرداد ۱۴۰۱

با پیگیری و تلاش روزانه حجت الاسلام رحمتی بیش از ۴۵ امام در ایام رمضان در تجربه نگاری شرکت کردند و تجربیات آن ها برای استفاده دیگران ثبت و ضبط شد.
به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت‌الاسلام حسینعلی رحمتی راهیار خراسان رضوی در گزارشی از تجربه نگاری امامان در این استان گفت: ایام ماه مبارک رمضان با توجه به فاصله شهرستان ها و روستاها از بعد نماز صبح به شهرها و روستاهای اطراف رفته و با برگزاری جلسه با راهیاران شهرستانی از وضعیت امامان محله آگاهی یافتیم.
وی در ادامه افزود : هدف از این سرکشی ها اطلاع یافتن از نحوه فعالیت امامان و آگاهی از میزان آشنایی آنان با تفکر و دیدگاه بنیاد هدایت بود.
حجت الاسلام رحمتی در مورد تجربه نگاری های امامان گفت: در مجموع با بیش از ۴۵ امام مصاحبه شد و تجربیات آنان ثبت و ضبط شد.
راهیار خراسان رضوی تجربیات امامان را بسیار عالی و کار گشا دانست و با اشاره به یکی از این تجربیات گفت: یکی از امامان که با اعتبار کم مسجد خود روبه رو شده بود برای حل این مسئله طرح موقوفات را راه اندازی کرده و چهره به چهره با مردم صحبت کرده و آنها را توجیه کرد بود. برای مثال؛ مردم از محصولات خود مقداری را وقف مسجد می‌نمودند تا از طریق فروش آن محصول مسجد نیز به در آمد برسد ، و این موقوفات با همکاری اداره اوقاف به ثبت رسیده و کار به جایی رسیده اعتبارات مسجد افزایش پیدا کرده و برای برگزاری تمام برنامه ها کفایت می کند.
حجت‌الاسلام رحمتی در ادامه با اشاره به مصادیق جهاد تبیین برای امام محله بیان کرد: جامعه امروزه به دلیل وجود فضای مجازی به هم متصل است و همین اتصال موجب پخش شدن شبهات در جامعه می‌شود. با راهنمایی هایی که از اساتید متخصص گرفتیم برای روحانیون محتوا آماده کرده و در اختیار امامان قرار دادیم تا با توانایی بیشتر برای رفع شبهات اقدام کنند.
وی در ادامه افزود: امامان با کمک گرفتن از نخبگان روستا می توانند گروهی تشکیل داده و با آسیب شناسی مشکلات جوانان و نوجوانان را حل کنند.
راهیار خراسان رضوی بکار گیری هیئات مذهبی را هم یکی دیگر از اقدامات در راستای جهاد تبیین دانست و عنوان کرد: هیئات مذهبی با کمک اساتید مرتبط شبهات و اشکالات اعضای خود را رفع کرده و در صدد تبیین آنها بر می آید.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!