امام پایگاه فرهنگی اجتماعی قزوین:

پویش روایت روشنایی؛ کاری که حال مردم را خوب می کند

پویش روایت روشنایی؛ کاری که حال مردم را خوب می کند
مجتبی عظیمی
0
۲۴ خرداد ۱۴۰۱

حجت الاسلام باباشاهوردی حضور مبلغین در فضای مجازی را بسیار پر اهمیت توصیف کرد و گفت: در این روزها و با توجه به وضعیت اقتصادی مردم پویش روایت روشنایی و شنیدن کارهای خوب حال مردم را خوش خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت الاسلام عباس بابا شاهوردی امام پایگاه فرهنگی اجتماعی راه آهن قزوین با اشاره به فرمایش معظم رهبری که فرمودند «اگر رهبر نمی شدم مسئول فضای مجازی می‌شدم»، گفت: حضور در این فضا اهمیت فراوانی دارد؛ به اندازه ماهیت خود انقلاب اسلامی حراست و نگهداری و حضور در این فضا ارزشمند است و باید مورد توجه قرار بگیرد.
حجت الاسلام بابا شاهوردی ادامه داد: فضای مجازی را باید فضای حقیقیِ مجازی دانست چراکه دیگر فقط مجازی نیست بلکه تبدیل به حقیقتی در زندگی امروز ما شده و ریشه بسیاری از مشکلات و آسیب های جامعه به فضای مجازی بر می گردد؛ این حرف درست نیست که بگوییم فضای مجازی بد است و آن رها کنیم.
امام پایگاه فرهنگی اجتماعی قزوین رسانه ای شدن و گزارش فعالیت های امام در فضای مجازی را لازم دانست و بیان کرد: جنگ امروز، جنگ رسانه است؛ استفاده از فضای مجازی یکی از الزامات تبلیغ است و منافاتی با اخلاص در کار ندارد؛ بلکه لازم است فعالیت های جهادی تبیین شود؛ گاهی باید داد بزنیم و کارها را علنی کنیم تا دیگران نیز ترغیب شوند.
او در توصیه به امامان و مبلغین غیر فعال در فضای مجازی اظهار داشت: حضور مؤثر در فضای مجازی ترویج معروف است و منکر نیست؛ فضای مجازی قطعاً صدمات و آسیب هایی دارد ولی محاسن فضای مجازی برای مبلغین بیش از معایب آن است اگر عرصه را خالی کنیم و در این فضا نباشیم هستند دیگرانی که فضا را پر می کنند و بر علیه ما کار خواهند کرد.
امام پایگاه فرهنگی اجتماعی محله راه آهن ادامه داد: همان‌گونه که نماز و فعالیت های تبلیغی در فضای حقیقی برای یک امام لازم است، به همان اندازه حضور مؤثر در فضای مجازی اهمیت دارد. امام و مبلغ باید در فضای مجازی با قلم و رفتار خویش جریان سازی کند تا مردم را به سمت خود بکشاند و حتماً باید به اندازه ضرورت از این فضا استفاده کرد.
حجت الاسلام باباشاهوردی با اشاره به ثمرات حضور امامان و مبلغین در فضای مجازی گفت: حضور و ارتباط امام با مردم در فضای مجازی باعث همراهی و همدلی بیشتر مردم می‌شود و مشارکت مردم زیاد خواهد شد؛ دیده شدن نقش مردم در فعالیت ها اهمیت دارد و علاوه بر این مردم با دیدن مشکلات دیگران پای کار غم و غصه مردم می آیند و به مشکلات هم دیگر رسیدگی خواهند کرد. شاید برخی از مردم خیلی اهل خیر نباشند، اما اشتراک گذاری حال خوب و خدمت رسانی به مردم می تواند عامل جذب تعدادی از این افراد باشد.
امام پایگاه فرهنگی اجتماعی محله راه آهن در نهایت با اشاره به پویش روایت روشنایی بیان داشت: این کار خیلی قشنگی است و در این وضعیت اقتصادی که مردم نیاز به شنیدن اتفاقات خوب دارند و اخبار خوب دارند، دیده شدن فعالیت های مردمی و کمک رسانی امام و مسجد به دیگران باعث می شود مردم اخبار خوب می شنوند و امیدوار می شوند. و به تعبیر دیگر نیمه پر لیوان را نیز خواند دید و این شیوه ترویج پیدا کند.

گفتنی است، پویش روایت روشنایی از سوی مرکز رسانه و گفتمان سازی بنیاد هدایت به منظور روایتگری امامان محله و مبلغان و طلاب و روحانیون در فضای مجازی از مساجد و حرکت های عمومی مردم برای حل مشکلات، از میلاد حضرت معصومه سلام الله علیها تا عید غدیر برگزار می شود.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!