نگاهی به تجربه یک امام محله؛

وقتی ورزش پلی برای ارتباط با جوانان و خدمت به مردم شد+ فیلم

وقتی ورزش پلی برای ارتباط با جوانان و خدمت به مردم شد+ فیلم
مجتبی عظیمی
0
۲۵ خرداد ۱۴۰۱

حجت الاسلام کاظمی که خود اهل ورزش است، این مسیر را پلی برای ارتباط با جوانان قرار داده است و با بهره گیری از روحیه فتوت و مردانگی ورزشکاران به خدمت رسانی به مردم و محرومین می پردازد.
به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت الاسلام لطیف کاظمی امام محله مناطق هدف بنیاد علوی شهرستان انگوت در عهدواره ملی ولایت به بیان تجربیات خود در عرصه تبلیغ پرداخت که بدین شرح است: دوران ابتدایی خیلی علاقه به ورزش کنگ فو داشتم، دوست داشتم باشگاه بروم تا اینکه کلاسی پیدا کردم.
بر روی دیوار باشگاه جمله ای نوشته شده بود که من خیلی خوب نمی توانستم بخوانم؛ جمله این بود: یارَبِّ ، یارَبِّ! قَوِّ عَلى خدمتک جَوارِحی وَاشدُد عَلَى العَزیمَهِ جَوانِحی؛ این را دیدم و درست نمی فهمیدم یعنی چه!
از استاد باشگاه پرسیدم که این جملات چیه؟ گفت فرازهایی از دعای کمیل است خواستی پنج شنبه ها بیا مسجد میرزا علی اکبر
شب جمعه که شد رفتم مسجد و نشستم پای دعای کمیل. دعا خیلی چسبید. حضور در این برنامه ها مسیری شد تا تصمیم بگیرم بعد از دوران راهنمایی وارد حوزه شوم، امتحان دادم و به جمع حوزوی ها پیوستم.
وقتی در سال ۹۰ برای تبلیغ برگشتم قرار بود به مدت ۱۰ روز به عنوان روحانی هجرت اینجا باشم، ولی الان بیش از ۱۰ سال است که در این منطقه و زادگاه خودم مانده ام و در حال تبلیغ هستم.
وقتی می دیدم قهوه خانه و قلیان سرا ها پر از جوان هستند و لی مکان ورزشی ندارند ناراحت می شدم.
من مربی کنگ فو و مربی دفاع شخصی بودم ، داور فدراسیون بودم اراده کردم کاری کنم و از هنری که دارم بهره ببرم؛ با خودم گفتم باید در این فضا کاری بکنم؛ رفتم و همان قلیان سرا را باشگاه بدنسازی کردم همان جوانی که دست بچه های مردم قلیان می داد الان برنامه نویس ورزشی باشگاه است.
فتوت و جوانمردی و روحیه پهلوانی از ویژگی های ورزشکاران ماست. ورزشکاران خیلی روحیه بالایی دارند و در کارهای خیر کمک می کنند باید از ظرفیت آن ها بهره برد.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!