نگاهی به اقدامات امام محله شهر انابد؛

از برگزاری جلسات قرآن در مدارس تا حل اختلافات خانوادگی

از برگزاری جلسات قرآن در مدارس تا حل اختلافات خانوادگی
رضا رفیعی‌مهر
0
۲۶ خرداد ۱۴۰۱
حجت الاسلام عباس بیگی ضمن توجه به معنویت و اهتمام نسبت به برگزاری جلسات قرآنی در مدارس با درک درست از مشکلات خانواده ها به ارائه مشاوره به خانواده‌های در شرف طلاق بسیاری از آن‌ها را به زندگی بازگردانده است.
به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، شهر انابد یکی از شهرهای تابع شهرستان بردسکن خراسان رضوی است با بیش از ۱۰ هزار جمعیت. حجت الاسلام سید رضا عباس بیگی سه سالی می شود که به عنوان امام محله در مسجد جامع شهر مشغول خدمت به مردم است. 
بخشی از فعالیت های این امام محله متمرکز بر رفع مشکلات نیازمندان است؛ کمک هایی که از جانب خیرین و با واسطه مسجد به دست نیازمندان می رسد.
مرکز نیکوکاری علی بن ابیطالب(ع) نیز در این زمینه تلاش می کند و به شناسایی خانواده های بی بضاعت و رفع مایحتاج آن ها می پردازد. بالغ بر ۵۰۰ خانواده نیازمند نیز شناسایی شده اند.
با همت مرکز نیکوکاری و نیروهای جهادی محله تلاش می شود تا افراد بی بضاعتی که منازل آن ها نیاز به تعمیر دارد شناسایی و مشکل آن ها رفع شود.
متأسفانه شرایط امروز سبب شده تا تعداد خانواده هایی که با آسیب های اجتماعی از جمله طلاق درگیر هستند، افزایش یافته و حل این نیازمند تدبیر است. حاج آقای عباس بیگی نیز به سهم خود در این زمینه تلاش می کند.
او با برگزاری دوره های مختلف در زمینه مباحث خانواده و ارائه مشاوره به خانواده هایی که در شرف طلاق هستند تلاش می کند تا به رفع این معضلات کمک کند. این تلاش ها نتایج خوبی را هم به دنبال داشته است و بسیاری از خانواده های در شرف طلاق به زندگی خود بازگشته اند.
بخش دیگری از فعالیت های حجت الاسلام عباس بیگی به برگزاری جلسات قرآنی در مدارس است. حتی این جلسات را در روستاهای اطراف شهر انابد برگزار می کند و با استقبال خوب کودکان و نوجوانان نیز روبرو شده است.
نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!