با همت امام جماعت مسجد جامع دهلران صورت گرفت؛

کاشت بیش از ۲۰ هزار درخت مثمر

کاشت بیش از ۲۰ هزار درخت مثمر
مجتبی عظیمی
0
۲۶ خرداد ۱۴۰۱

حجت الاسلام نوروزی در این سال‌ها برای خدمت رسانی به مردم تلاش فراوانی کرده و با همت او و دوستان طلبه اش در این سال‌ها بیش از ۲۰ هزار درخت مثمر کاشته شده است.

به گزارش مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت الاسلام قدرت نوروزی امام جماعت مسجد جامع دهلران است.
برگزیده استانی مهرواره اوج که مدیر حوزه دهلران نیز هست، یازده سالی می‌شود که قدم در عرصه تبلیغ و معارف اهل بیت (ع) گذاشته و برای رونق و ارتقای فرهنگی و اجتماعی محله و شهر خود تلاش می‌کند.

او در عرصه تبلیغ خود تاکنون نزدیک ۲۵ طلبه از منطقه خود جذب حوزه‌های علمیه کرده و پاسخگوی مسائل شرعی دفتر نماینده، ولی فقیه در استان نیز هست.
حجت الاسلام نوروزی با فعالیت در گروه جهادی طلاب در فعالیت‌های جهادی نیز حضور فعال دارد و با پویش‌هایی که این گروه برگزار می‌کنند، اتفاقات خوبی رقم خورده است.
با همت این روحانی جهادی در این سال‌ها بیش از ۲۰ هزار درخت مثمر در زرین آباد کاشت شده و این گروه جهادی در در زمینه ساخت حمام و سرویس بهداشتی برای نیازمندان چهل چشمه حمام ساخته و فعالیت‌های دیگری عمرانی نیز دارند.

حجت الاسلام مرادی همزمان با شیوع کرونا و با وضعیت بحرانی روز‌های سخت آن با جمعی دیگر از طلاب کمر همت بسته و نگذاشتند پیکر‌های اموات مؤمنین بدون غسل و کفن شرعی به خاک سپرده شود. خود او نیز درکنار تغسیل و تکفین و دفن اموات کرونایی با حضور در بیمارستان‌ها به پرسنل درمان نیز کمک رسانی می‌کرد.
رسیدگی به خانواده‌های محرومین و آسیب دیدگان کرونا بخش دیگری از فعالیت‌های او بوده و چند هزار بسته معیشتی و سبد غذایی نیز در زمان کرونا بین نیازمندان تقسیم شده است؛ همچنین در این دو سال نزدیک به ۷۰ قربانی جمع‌آوری و گوشت آن بین مستحقین تقسیم شده است.

تأمین جهیزیه برای دختران دم بخت بخش دیگر از فعالیت‌های گروه جهادی بوده و لوازم ضروری زندگی از طریق خیرین تأمین و به آن‌ها اهداء می‌شود و برای ترویج ازدواج آسان فعالیت‌های زیادی شده و تعدادی ازدواج آسان رقم خورده است.
با همت این امام محله تعدادی از پرونده‌های منجر به طلاق نیز با مشورت و پیگیری رفع اختلاف شده و به کانون گرم خانواده بازگشته‌اند.
مبارزه با آسیب‌های اجتماعی و ترک اعتیاد چند معتاد که دو مورد از آن‌ها موفق بوده انجام شده و پس از پاکسازی زمینه اشتغال زایی نیز برای آن‌ها در مغازه فراهم شده است.

حجت الاسلام نوروزی معتقد است برگزاری نماز یک راه ارتباطی با مردم است و او در این مسیر تنها به اقامه نماز نمی‌پردازد بلکه خود و همسرش نیز که طلبه حوزه است برای خدمت رسانی و ارتقای فرهنگی و اجتماعی مردم تلاش می‌کنند.

در دیگر رسانه ها ببینید:
خبرگزاری دانشجو

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!