امام محله شهر دزج استان کردستان روایت می‌کند ؛

وقتی حل مشکلات مردم نگاه آن ها را به روحانیت تغییر می دهد

وقتی حل مشکلات مردم نگاه آن ها را به روحانیت تغییر می دهد
مجتبی عظیمی
0
۲۸ خرداد ۱۴۰۱

بعضی از افراد بر این اعتقاد بودند که باید فردی باتجربه در این محله حضور یابد تا موفق باشد. حجت‌الاسلام فرج باقی آهنگرانی به عنوان امام محله توانست با حضور در این محله و زندگی در بین مردم به مشکلاتشان رسیدگی کند و آنها را به مسجد جذب کند.

به گزارش مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت‌الاسلام فرج باقی آهنگرانی امام محله شهر دزج از توابع شهرستان قروه استان کردستان روایتی از فعالیت خود در این شهر داشت او می‌گوید: این شهر دارای جمعیتی بیش از ۴هزار است که خونگرم و باصفا هستند.
روزی که قصد داشتم به این منطقه بروم با من مخالفت کردند چون معتقد بودند اینجا نیاز به یک روحانی باسابقه دارد چرا که این منطقه رابطه خوبی با روحانی نداشتند ، اما من قبول کردم که در آنجا بمانم .
ابتدا تحقیق و بررسی کردم که چرا اهالی با روحانی رابطه خوبی ندارند. باید در صدد حل مشکل و مسئله بر می‌آمدم تا این رابطه بهتر شود.
بعد از چند روز که به مسجد رفتم سعی بر این داشتم که رابطه ام را با آنها گرم تر کنم ، متوجه رفتار مضطرب و نگران یکی از افراد شدم با اکراه از او پرسیدم که مشکلش چیست ولی او با تندی جواب مرا داد و من با مهربانی او را به منزل خودم دعوت کردم که با اصرار من قبول کرد.
وقتی به خانه آمد مشکل خود را با من درمیان گذاشت ، فهمیدم که مشکل خانوادگی دارد و همسر او خانه را ترک کرده است. از او اجازه خواستم که پا در میانی کنم و همسرش را برگردانم که او گفت امیدی ندارد.
روز بعد با او به خانه پدر همسرش رفتیم و چون اهل تسنن بودند و احترام خاصی برای ما قائل هستند قبول کردند و همسر او به خانه برگشت .
مشکل آن ها نبود امکانات رفاهی در خانه و نبود شغل مناسب برای آن مرد بود که با هماهنگی های لازم با خیرین توانستیم منزل آن ها را بازسازی کنیم و برای او شغلی ایجاد کرده و به این ترتیب مشکل حل شد.
اکنون او یکی از افراد مسجدی است که اهالی از این اقدام او بسیار متعجب هستند چرا که او یکی از افرادی بود که با روحانیون و مسجد رابطه خوبی نداشت.
در آخر می خواهم بگویم وظیفه همه ما طلاب این است که افرادی که به مسجد علاقه ندارند و به سمت ما نمی آیند ، ما به سمت آنها برویم و مثل یک برادر دلسوز با آنها رابطه مثبت برقرار کنیم.
با اقدامات اینگونه موفق به جذب بیش از پنجاه جوان به مسجد شده ایم؛ آن هم در محلی که اکثر افراد از روحانی گریزان بودند.

بیشتر بخوانید: از تعمیر خانه‌های مددجویان تا راه اندازی کارگاه خیاطی
بیشتر بخوانید: ماجرای ۲ میلیارد تومانی که از مجالس ترحیم به دست محرومان رسید

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!