مدیر اداره تبلیغات اسلامی مهران مطرح کرد؛

پویش روایت روشنایی؛ راوی اخبار خوب از خدمت رسانی امامان محله

پویش روایت روشنایی؛ راوی اخبار خوب از خدمت رسانی امامان محله
مجتبی عظیمی
0
۲۹ خرداد ۱۴۰۱

حجت الاسلام صدارت استفاده امامان از فرصت فضای مجازی را دارای اهمیت دانست و گفت: پویش روایت روشنایی سبب رسانه ای شدن اخبار خوش خدمت رسانی امامان محله می شود.
به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت الاسلام محمد صدارت مدیرتبلیغات اسلامی مهران و راهیار بنیاد هدایت در این شهرستان با اشاره به اهمیت فضای مجازی گفت: اکنون فضای مجازی زندگی دوم ماست و به همان اندازه که فضای حقیقی اهمیت دارد، زندگی در فضای مجازی نیز اهمیت پیدا کرده است.
حجت الاسلام صدارت افزود: انسان موجودی اجتماعی است و ذاتاً نمی تواند به تنهایی زندگی کند و از طرفی اقتضائات دنیای مدرن ایجاب می‌کند که انسان امروز در این فضا باشد.
مدیر تبلیغات اسلامی مهران استفاده از فضای مجازی در تبلیغ دین را استفاده از فرصت ها عنوان کرد و گفت: استفاده از فضای مجازی در ترویج و تبلیغ دین و مذهب به ما کمک می کند و دایره ارتباطات ما در این فضا بیشتر خواهد شد.
او ادامه داد: میزان اثرگذاری تبلیغ دینی در فضای مجازی بیشتر بوده و ما برای رشد و تربیت خود و دیگران از امکانات بیشتر می توانیم بهره ببریم و فضای مجازی به ما کمک می کند تا کار را توسعه دهیم و ارتباطات ما را آسان تر می کند.
حجت الاسلام صدارت در مورد رسانه ای شدن فعالیت های امامان و مبلغین و گزارش دهی به مردم در این فضا اظهار داشت: امام نه مسئول است و نه مانند مردم عادی؛ بلکه یک مسئول مردمی است و جزئی از مردم است که باید مطالبه کننده خواسته های مردم باشد.
راهیار بنیاد هدایت افزود: مردم از امام به عنوان یک وکیل توقع دارند و او را بزرگ خود می دانند و در مشکلات خود به امام مراجعه و به او پناه می برند؛ گزارش دهی امام از عملکرد خود به مردم باعث می‌شود، مردم اعتماد بیشتری پیدا کنند و ثمرات و نتایج مطالبات خود را ببینند.
حجت الاسلام صدارت اخلاص و تقوای روحانیون را متذکر شد و بیان داشت: استفاده روحانیون از فضای مجازی و گزارش‌دهی و رسانه ای کردن فعالیت ها منافاتی با اخلاص ندارد؛ همچنین آسیب های فضای مجازی زیاد است و عده‌ای از امامان از روی تقوا و پارسایی وارد این فضا نمی شوند.
او ادامه داد: مجموعه های حوزوی و دینی وظیفه دارند تا با آموزش سواد رسانه و چگونگی ورود و مدیریت در فضای مجازی، زمینه ورود امامان و مبلغین در این عرصه را فراهم کنند.
حجت الاسلام صدارت وجود صفا و صمیمیت در ارتباط مجازی بین امام و مردم را یادآور شد و افزود: ارتباط مردم در فضای حقیقی و در مسجد با روحانی قدری رسمی تر شده است؛ هرچند محبت ها وجود دارد ولی یک ارتباط رسمی است.
وی ادامه داد: شاید قدیم این گونه نبود، اما امروزه به خاطر شرایط زمانه ارتباطات صمیمی کمی سخت تر شده ولی در فضای مجازی می توان این خلأ را پر کرد و حضور امام در گروه های محلی و ارتباط با مردم مختلف فواید فراوانی داشته و باعث آشنا شدن با مشکلات و نیازها و چگونگی حل مسائل مردم خواهد شد و امام می تواند برای درمان مشکلات مردم در این فضا کار کند.
مدیر تبلیغات اسلامی مهران پیشینه خدمت رسانی به مردم توسط روحانیت را یاد آور شد و خاطر نشان کرد: از قدیم روحانیت همیشه مشغول خدمت رسانی بوده و به اشکال مختلف خدمت رسانی به مردم می پرداختند و معمولاً چون رسانه ای نبود، خیلی از فعالیت ها و خدمت رسانی ها دیده نمی شد.
او با اشاره به برگزاری پویش روایت روشنایی توسط بنیاد هدایت افزود: ممکن است خیلی از مردم از فعالیت های روحانی باخبر نباشند اما برنامه هایی مانند پویش روایت روشنایی می تواند باعث حرکت روحانی شود و شرکت در این پویش باعث می‌شود تا فعالیت های امام در همه جا دیده شود و دیده شدن فعالیت های روحانیون باعث ایجاد صمیمیت بین مردم و روحانیت شده و رابطه مردم و روحانیت را نزدیک تر خواهد کرد و خبرهای خوب این پویش مردم را در این دنیای گرفتاری ها از خبرهای خوب و خوش با خبر می کند.

گفتنی است، پویش روایت روشنایی از سوی مرکز رسانه و گفتمان سازی بنیاد هدایت به منظور روایتگری امامان محله و مبلغان و طلاب و روحانیون در فضای مجازی از مساجد و حرکت های عمومی مردم برای حل مشکلات، از میلاد حضرت معصومه سلام الله علیها تا عید غدیر برگزار می شود.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!