رئیس تبلیغات اسلامی بندرلنگه مطرح کرد؛

امام محله؛ عنصری وحدت‌آفرین و تحول‌ساز در محلات

امام محله؛ عنصری وحدت‌آفرین و تحول‌ساز در محلات
مجتبی عظیمی
0
۲۹ خرداد ۱۴۰۱

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بندرلنگه با بیان اینکه وجود امام محله یک عنصر وحدت‌آفرین در تمام امورات محله است، گفت: امام محله می‌تواند یک آسیب اجتماعی را به یک ‌تحول اجتماعی تغییر دهد اما در صورتی که دارای مهارت، شناخت، فعال کردن و‌ به کار بردن تمام ظرفیت‌های یک محله باشد.
به گزارش مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت‌الاسلام علی خلیفاوی، رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان بندرلنگه، امروز، ۲۹ خردادماه، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: طرح‌هایی که از سوی سازمان تبلیغات اسلامی به ما ابلاغ می‌شود با توجه به رویکرد جدید سازمان تبلیغات اسلامی متفاوت با گذشته است.

وی افزود: اکنون با آمدن نیروهای جوان و فعال در عرصه فرهنگی و اجتماعی ورود کرده و به دنبال ایجاد تحول اجتماعی در محلات و سپس جامعه هستیم و این همان جامعه پردازی و تمدن سازی اسلامی بر اساس بیانات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) در بیانیه گام دوم انقلاب است.

رئیس تبلیغات اسلامی بندرلنگه با اشاره به اینکه وجود امام محله یک عنصر وحدت‌آفرین در تمام امورات در محله است، تصریح کرد: امام محله می‌تواند یک آسیب اجتماعی را با یک ‌تحول اجتماعی تغییر دهد اما در صورتی که دارای مهارت، شناخت، فعال کردن و‌ به کار بردن تمام ظرفیت‌های یک محله باشد.

خلیفاوی عنوان کرد: نیمی از جامعه ما را بانوان تشکیل می‌دهند که نسبت به این قشر کمی غفلت شده و این‌ قشر توسط شریکه‌الامام که همسر روحانی در یک‌ محله است، می‌تواند کمک‌حال امام محله باشد. البته شخصی که مهارت دیده باشد می‌تواند پاسخ‌گوی بهتر و عاملی باشد که‌ بتواند ضعف‌ها و آسیب‌های درون یک محله را به امام محله منتقل کند و یا خود فرد بر اساس مهارتی که دیده بتواند آسیب را حل کند.

رئیس تبلیغات اسلامی بندرلنگه در پایان با تأکید بر ضرورت شبکه‌سازی برای ایجاد تحول در مساجد، یادآور شد: طرح‌ و‌ برنامه‌ها بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده باید مردم‌محور باشد.

در دیگر رسانه ها ببینید:
خبرگزاری ایکنا

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!