گزارشی از فعالیت های امام محله مهر ملکشاهی؛

از احداث سیل‌بند تا ساخت منزل برای محرومان

از احداث سیل‌بند تا ساخت منزل برای محرومان
رضا رفیعی‌مهر
0
۰۲ تیر ۱۴۰۱
حجت‌الاسلام بهی، امام محله مهرملکشاهی با فعالیت‌هایی همچون تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی، ساخت سیل‌بند با همکاری بنیاد علوی، احداث پارک محله و ساخت و ساز منزل مسکونی برای نیازمندان توانسته منشا اتفاقات مبارکی برای اقشار محروم و بی‌بضاعت باشد.
به گزارش مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت الاسلام محسن بهی، امام محله شهر مهر ملکشاهی در استان ایلام در مدت فعالیت خود در این منطقه نه تنها مشکلات و کارهای شهر و محله را پیگیری می کند، بلکه از مشکلات روستاهای تابعه هم غافل نیست و مردم برای پیگیری امور او را واسطه می کنند. وی مسجد صاحب الزمان(عج) را مقر فعالیت های مومنانه و جهادی خود کرده است.
نمونه این مشکلات مخلوط شدن آب شرب یکی از روستاها با جیوه بود. وی درباره نحوه رفع این مشکل اظهار کرد: پس از اطلاع از وضعیت آب روستا به همراه بخشدار و فرماندار از محل انبار آب بازدید کردیم. ابتدا برای رفع مشکل، نیروهای جهادی را پای کار آوردیم.
حجت الاسلام بهی ادامه داد: با کمک بچه های جهادی و با ایجاد سنگ چین منافذ ورود جیوه به داخل آب مسدود شد. در حال بررسی هستیم تا در صورتی که مشکل به طور کامل برطرف نشود تدبیر جدیدی بیندیشیم و اعمال کنیم.
بنابر این گزارش، توزیع بسته های معیشتی با پای کار آوردن خیران از دیگر اقدامات این امام محله فعال و جهادگر است. کارت هدیه نیز به همین منظور به خانواده های نیازمند اهدا می شود.
حاج آقا بهی که در مناطق هدف بنیاد علوی فعالیت می کند به ماجرای ساخت سیل بند در شهر مهر اشاره و ابراز کرد: در بخشی از شهر در مواقع بارندگی آب وارد خانه ها می شد. بنابراین، برای رفع مشکل تصمیم گرفتیم نسبت به ایجاد سیل‌بند در این منطقه اقدام کنیم. با همکاری بنیاد علوی و شهرداری تاکنون این پروژه ۸۰ درصد پیشرفت داشته است.
یکی دیگر از اقدامات این امام محله پیگیری ساخت پارک محله بود. خانواده شهید جعفر محمدی زمینی را به این منظور اهداء کردند که پارک محله با نام شهید در آن ساخته شد و به بهره برداری رسید. 
این امام محله با توجه به نیاز شهر به باشگاه بدنسازی و وجود یکی از جوانان مستعد برای فعالیت در این خصوص با رایزنی از فضای یکی از مدارس برای احداث باشگاه بدنسازی استفاده کرده و برای تأمین وسایل ورزشی نیز ابتکار جالبی به خرج داده است. وی فراخوانی ویژه اهالی منتشر کرد تا تجهیزات ورزشی خود را به باشگاه اهداء کنند. بدین ترتیب باشگاه بدنسازی شهر مهر راه اندازی می شود.
یکی از اقداماتی که توسط حاج آقا و همراهان جهادی او برای کمک به خانواده های نیازمند صورت می گیرد، تهیه لباس برای آنها است. برای این منظور در طرحی از افراد خواسته شده تا لباس های خود را که مازاد بر نیاز آنها است و مورد استفاده قرار نمی دهند، اهدا کنند تا به دست این خانواده ها برسد.
از دیگر کارهایی خوبی که در شهر مهر و با همکاری حاج آقا بهی و اهالی جهادی منطقه انجام می شود ساخت و ساز مسکن برای نیازمندان است. تا به حال دو باب منزل ساخته شده که منابع آن توسط نهادهای حمایتی تأمین می شود و ساخت آن توسط نیروهای جهادی رقم می خورد.
همسر این امام محله نیز در خیاطی و صنایع دستی مهارت دارد و با آموزش این مهارت ها به بانوان تلاش می کند تا در حد توان خود به ایجاد اشتغال برای بانوان کمک کند.
در دیگر رسانه ها ببینید:
نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!