امامان محله اهل سنت پای کار محرومیت زدایی؛

از تربیت ۶۰۰ قرآن آموز تا محرومیت زدایی از محله توسط ماموستا فتحی زاده

از تربیت ۶۰۰ قرآن آموز تا محرومیت زدایی از محله توسط ماموستا فتحی زاده
مجتبی عظیمی
0
۰۵ تیر ۱۴۰۱

ماموستا فتحی زاده با بهره گیری از ظرفیت ها و توجه به ورزش برای بیش از ۶۰۰ قرآن آموز و خانواده های آن ها برنامه های فرهنگی و اجتماعی دارد و علاوه بر این در زمینه اشتغالزایی و محرومیت زدایی نیز قدم های خوبی برداشته است

به گزارش مرکز رسانه بنیاد هدایت، ماموستا محمد فتحی زاده امام جماعت مسجد حاج علی ناحیه منفصل شهری ننله سنندج است.
او طلبه سطح ۲ حوزه اهل سنت و کارشناسی ارشد جامعه شناسی دارد و بیش از ۹ سال است که به فعالیت های قرآنی و اقامه نماز در این مسجد می پردازد.
ماموستا فتحی زاده ۶۰۰ نفر قرآن آموز دارد که به چندین نوبت در برنامه ها شرکت می کنند و تعدادی از قرآن آموزان سابق نیز در کنار استاد به مربی گری می پردازند.
با همت این امام محله برنامه‌های مشاوره فردی برای خانواده قرآن آموزان در مسجد محله برگزار می شود و از اساتید توانا برای برنامه های پیشگیری از آسیب های اجتماعی دعوت می شود؛ علاوه بر این هفته ای دوبار جلسات مشاوره گروهی نیز برگزار می شود.
طرح رسیدگی به کودکان باز مانده از تحصیل و پیشگیری از کودک همسری نیز بخشی از فعالیت های فتحی زاده بوده و در این راستا با شناسایی کودکان و پیگیری پرونده های آن ها و حمایت مالی از طریق خیرین، هزینه های تحصیل آن ها را تأمین و زمینه ادامه تحصیل آنها را فراهم می کند.
برگزاری کلاس های کنکور از دیگر فعالیت‌های این ماموستا بوده و علاوه بر تأسیس کتابخانه عمومی و وقف کتاب توسط خود دانشجویان از اساتید دانشگاه به صورت رایگان برای برگزاری کلاس های کم آموزشی و کنکوری دعوت می شود و در نتیجه همین برنامه ها سال گذشته ۶ نفر از دانشجویان در دانشگاه فرهنگیان و ۱نفر در دانشگاه شهید بهشتی قبولی داشتند.
ماموستا فتحی زاده مدرسه را مکمل مسجد می داند و با تأسیس مرکز فرهنگی اجتماعی کارآفرینی جوانان ننله(آوای قدسیان) زمینه فعالیت در این عرصه را فراهم کرده است؛ مدرسه ای که خراب و غیر قابل استفاده بود، با اخذ مجوز و همراهی آموزش و پرورش بازسازی و در اختیار خانواده‌های قرآن آموزان قرار گرفت و کلاس های کار آفرینی و نظایر آن در این مدرسه برگزار می شود.
شناسایی نیازمندان منطقه و تأسیس مرکز خیریه برای حمایت از محرومان بخش دیگری از فعالیت‌های فتحی زاده است و این ماموستا از ظرفیت قومیت ها نیز برای آموزش اشتغال و محرومیت زدایی ها به درستی استفاده کرده است.
برگزاری کلاس نسخه خوانی با همکاری تعدادی از پزشکان به صورت تئوری و عملی باعث اشتغال زایی ۲۰ نفر در هر دوره شده است و علاوه بر این تعداد زیادی نیز در مشاغل مختلف مانند گلیم بافی و خیاطی مشغول به کار شده اند.
ماموستا فتحی زاده با همکاری طرح کرامت از طریق خیرین و با کمک مسجد هزینه ترک اعتیاد برای تعدادی از افراد پرداخت شده و ۵ نفر موفق به ترک اعتیاد شده اند.
همچنین در راستای کاهش طلاق نیز میانجیگری و برگزاری کلاس برای زوجین و تلاش برای صلح و سازش انجام می شود و علاوه بر این کارگاه های پیش از ازدواج از طریق واحد جوانان وزارت ورزش برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی توسط فتحی زاده برگزار می شود.
جوانان این مسجد سال هاست است که در زمینه ورزش فعالیت می کنند و ماموستا فتحی زاده خود نیز اهل فوتسال و دارای مدرک بین المللی در فوتسال است.

او در این راه اقدام به راه اندازی مدرسه قرآن و فوتبال با تلفیق فعالیت های فرهنگی و ورزشی کرده است و از ورزش برای جذب در کلاس های قرآن استفاده می کند و در نتیجه این تلاش ها هم اکنون ۶ تیم منتخب که یکی از آن ها در لیگ استان حضور دارد، در عرصه ورزش فعال هستند.
با پیگیری های این امام محله زمینی که بیش از ۵ میلیارد تومان ارزش داشت تنها به قیمت ۳۰۰ میلیون تومان توسط صاحب آن به اداره ورزش شهرستان واگذار شد وبهار امسال زمین چمن مصنوعی در این محل تأسیس شد.
تشکیل مؤسسه مردم نهاد آوای قدسیان که متشکل از تعدادی از جوانان نخبه است با همت ماموستا فتحی زاده حاصل شده و در همه برنامه های فرهنگی از جوانان محله استفاده می شود؛ همچنین با تقدیر از جوانان نخبه محله برای الگودهی به سایر جوانان فعالیت هایی صورت گرفته است.
در زمینه محرومیت زدایی نیز ساخت سرویس بهداشتی با کمک خود مردم صورت گرفته و تاکنون چند خانه بازسازی و یک خانه ساخته شده است.
همچنین تأسیس مؤسسه خیریه ومرکز نیکوکاری نصرت در این مسجدیاری گر مردم بوده و به نیازمندان حرفه و شغل رایگان آموزش داده می شود.
برگزاری کلاس تعمیرات موبایل و مهارت های کامپیوتر و مکانیکی ماشین های سبک در این مرکز انجام شده است.
تأمین ۸ مورد جهیزیه در سال از طریق خیرین تأمین می شود تلاشی در آسان سازی ازدواج بوده است. ۳۱۸ خانواده تحت پوشش مرکز نیکوکاری هستند و به آن ها رسیدگی می شود.

در دیگر رسانه ها ببینید:
خبرگزاری ایکنا

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!