مدیر تبلیغات اسلامی شهرستان سربیشه مطرح کرد؛

روایت تجربیات موفق امامان محله/ از آب رسانی به روستاهای مرزی تا ۶۰ جوانی که کسوت روحانیت را برگزیدند

روایت تجربیات موفق امامان محله/ از آب رسانی به روستاهای مرزی تا ۶۰ جوانی که کسوت روحانیت را برگزیدند
مجتبی عظیمی
0
۰۸ تیر ۱۴۰۱

حجت‌الاسلام صفری مدیر تبلیغات اسلامی شهرستان سربیشه در بیان تجربیات و موفقیت‌های امامان محله در این منطقه گفت: یکی از امامان موفق در این شهرستان با حضور در روستاهای دور افتاده و محروم توانسته با کمک گرفتن از خیرین طرح آب رسانی را اجرا کرده و نقش هدایت‌گری را در این مناطق به نحو احسن ایفا کرده به طوریکه توانسته بیش از ۶۰ نفر از نوجوانان و جوانان را در حوزه علمیه جذب کند.

به گزارش مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت‌الاسلام حسن صفری مدیر سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان سربیشه با تأکید بر نقش تعیین کننده شبکه راهیاری در تعالی شبکه امامت و راهبری آن ها عنوان کرد: در گام اول باید طرح هماهنگی بین متولیان مسجد از جمله هیئت امنا، کانون فرهنگی مسجد و پایگاه بسیج اجرا شود چرا که امام محله و مسجد نیازمند حمایت متولیان مسجد است، گام بعدی طرح آموزش امامان محله است تا به واسطه تعالی شبکه امامت تحقق یابد.
مدیر تبلیغات اسلامی شهرستان سربیشه یکی از اقدامات انجام شده در این استان را هماهنگی بین متولیان و سایر نهاد ها دانست و گفت: از اقدامات صورت گرفته در استان، برگزاری نشست های مختلف بین نهادهایی مانند سپاه پاسداران، حوزه علمیه، ائمه جمعه و متولیان مسجد بوده چرا که با توجیه همه این نهادها آن‌ها به این نتیجه رسیده اند که امامت در محله باید تحقق یابد.
وی در ادامه افزود: در کنار برگزاری نشست‌ها در جهت رفع مشکلات و مسائل دوره های آموزشی نیز برگزار می‌شود که در کنار آن به اهداف و آرمانهای سازمان تبلیغات اسلامی و بنیاد هدایت نیز توجه می‌شود.
حجت‌الاسلام صفری به فعالیت های صورت گرفته و تجربیات قابل انتقال به دیگران در جهت رفع مشکلات و گره‌گشایی از مردم اشاره و عنوان کرد: اگر کسی به عنوان امام در محله انتخاب شود در وهله اول باید توانایی لازم در این امر را دارا باشد و علاوه بر این باید در روندی شناسایی و سپس حمایت و باور شود و بر همین مبنا برای طلابی که قصد استقرار در شهرستان را دارند مراحلی قرار داده این تا بر طبق آن امامان با آموزش و حمایت بتوانند به موفقیت برسند و در محل تبلیغی خودشان نقش آفرینی مثبت داشته باشند.
مدیر تبلیغات اسلامی شهرستان سربیشه در بخش دیگر به خدمات و تجربیات یکی از امامان منطقه اشاره و مطرح کرد: حجت‌الاسلام غیاثی یکی از امامان موفق است که نه تنها در استان بلکه در کشور نیز شهرت دارد چرا که به طور جهادی شبانه روزی در حال تلاش است و گام های بسیار موثری در رفع محرومیت زدایی در شهر مرزی درح برداشته است.
حجت‌الاسلام صفری در بیان خدمات و فعالیت های این امام موفق عنوان کرد: این امام پر تلاش بدون حمایت و پشتیبانی از طرف دولت به کمک خیرین با هزینه ای بالغ بر۷۵۰ میلیون تومان به چند روستای محروم و دور افتاده آب رسانی کرده است و علاوه بر این اقداماتی مانند استخر سازی، ذخیره آب ،ساخت مسکن برای نیازمندان و ترمیم و تکمیل مساجد داشته است.
وی افزود: از دغدغه های دیگر این امام موفق غنی سازی روستاها از نظر تربیتی و اخلاقی است و در فعالیت های تبلیغی خود نیز با توان فراوان همواره در تحقق این امر تلاش نموده است. برای مثال در دو ماه محرم و صفر در ۳۵۰ جلسه خانگی حضور داشته و برای مردم سخنرانی نموده که این امر با استقبال بسیار بالای اهالی منطقه صورت گرفته است.
وی با تأکید بر جایگاه بالای امامت محله اضافه کرد: امام محله جایگاه بسیار بالایی دارد و قطعا هدایت‌گری امام در محله مثال زدنی است ، به عنوان مثال یکی از این امامان موفق در منطقه با نقش هدایت‌گری که دارد توانسته بیش از ۶۰ نفر از جوانان و نوجوانان را جذب حوزه علمیه کند و با تأثیر گذاری عمیق در منطقه موجب پیشرفت آن شده است.
مدیر تبلیغات اسلامی شهرستان سربیشه در پایان تأکید کرد: اگر طلبه به این باور برسد که می‌تواند در جامعه تأثیر گذار باشد و این باور همراه با اعتماد مردم باشد، سرعت رشد و ضریب پیشرفت در محرومیت زدایی بالا می‌رود.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!