با حضور مدیر عامل بنیاد هدایت برگزار شد؛

همایش منادیان امت ویژه ائمه جمعه اهل سنت

همایش منادیان امت ویژه ائمه جمعه اهل سنت
مجتبی عظیمی
0
۰۸ تیر ۱۴۰۱

همایش «منادیان امت ویژه ائمه جمعه استان سیستان و بلوچستان» در راستای استفاده از ظرفیت نخبگان اهل سنت برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی برگزار شد.

به گزارش مرکز رسانه بنیاد هدایت، مؤسسه فرهنگی ملت ابراهیم (ع) با همکاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان و اداره کل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی در راستای استفاده از ظرفیت نخبگان اهل سنت برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی همایشی با عنوان منادیان امت ویژه ائمه جمعه استان سیستان و بلوچستان برگزار کرد.

این همایش با حضور بیش از ۶۰ نفر از ائمه جمعه اهل سنت استان سیستان و بلوچستان در اردوگاه امام خمینی (ره) تهران آغاز به کار کرد.

در مراسم افتتاحیه این همایش حجت الاسلام سیفایی مدیرکل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه علما وارثان مأموریت انبیا در تحقق عبودیت الهی و مبارزه با شرک و کفر در جامعه هستند هدف از این همایش را گفتگو پیرامون چگونگی امتداد و اجرای این مأموریت الهی در جامعه اسلامی عنوان کرد.

در ادامه، حجت الاسلام صفری قائم مقام معاونت فرهنگی اجتماعی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه تفاوت و اختلاف بین انسان‌ها یک سنت الهی است که خداوند در سوره حجرات به آن اشاره کرده است افزود، هدف از این برنامه‌ها تلاش در جهت رفع اختلافات و تاکید بر اشتراکات، برای شناخت بهتر و تحقق اهداف عالی در جامعه اسلامی است که علما و ائمه جمعه در این امر نقش به سزایی خواهند داشت.

حجت الاسلام حاجی اسماعیلی مدیر مؤسسه فرهنگی ملت ابراهیم (ع) و دبیر این همایش در سخنان خود ضمن بیان برنامه‌های همایش منادیان امت، با اشاره به عنوان همایش که برداشتی از آیه مربوط به نماز جمعه است، ائمه جمعه را منادیان وحدت و برادری در جامعه دانست که در تحقق اهداف انقلاب اسلامی برای دستیابی به تمدن نوین اسلامی نقش بسیار مهمی دارند.

در روز نخست این همایش حجت الاسلام میرمحمدیان مدیر عامل بنیاد هدایت، سخنانی پیرامون نقش امام جمعه در جامعه، مطرح کرد.

سخنران دیگر روز نخست همایش ایزدخواه نماینده محترم مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بود که در مورد استان سیستان و بلوچستان و ظرفیت ائمه جمعه در نقش آفرینی فعال در حل مشکلات این استان سخنانی را ایراد کرد.

همچنین خالد قدومی نماینده جنبش حماس در ایران دیگر سخنران این همایش بود که ضمن تشریح وضعیت فعلی فلسطین و مواضع کشورهای اسلامی در قبال قدس شریف، نکاتی در مورد وظایف علمای اسلام نسبت به قبله نخست مسلمین جهان بیان کرد.

برنامه دیگر روز نخست همایش منادیان امت حضور در حوزه علمیه امام خمینی (ره) تهران و بازدید از این حوزه علمیه و نیز جلسه با جمعی از مدیران حوزه‌های علمیه تهران بود.
شرکت کنندگان در این نشست صمیمی به تبادل نظر پیرامون مسائل جامعه و نیز بیان تجربیات خود در اداره حوزه علمیه پرداختند.

این همایش با بازدید شرکت کنندگان از باغ موزه دفاع مقدس و حسینیه جماران و نیز سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین نواب رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب و حجت الاسلام ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران ادامه خواهد داشت و در نهایت روز چهارشنبه با برگزاری مراسم اختتامیه به کار خود پایان خواهد داد.

در دیگر رسانه ها ببینید:
خبرگزاری حوزه

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!