حجت الاسلام حسینی:

شبکه امامت در شهرستان رزن قدمت ۲۰۰ساله دارد

شبکه امامت در شهرستان رزن قدمت ۲۰۰ساله دارد
مجتبی عظیمی
0
۰۹ تیر ۱۴۰۱

مدیر تبلیغات اسلامی شهرستان رزن و درجزین گفت: این شهرستان محل تولد بسیاری از علمای عظام است و حضور علما در این منطقه موجب ارادت اهالی به علما و امامت آن ها بر مردم بوده به طوری که هرگونه مشکل را از طریق علما حل و فصل می‌کردند‌.
به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت الاسلام سید روح الله حسینی مدیر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رزن و درگزین در تشریح فعالیت های این مجموعه، اظهار داشت: در راستای پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی و شناسایی آن‌ها در این زیست بوم اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رزن با دعوت از ۱۰ نفر از مبلغین تخصصی در زمینه خانواده و کودک و نوجوان به اجرای برنامه پرداختند.
حجت‌الاسلام حسینی اضافه کرد: این ۱۰ مبلغ ۱۰۰ نقطه از شهرستان و روستا را تحت پوشش قرار دادند، به این صورت که در بدو ورود به هر منطقه ابتدا با برگزاری جلسه با دهیار، شورا، امام جماعت و پایگاه بسیج مشکلات و معضلات را شناسایی و بر طبق آن مسائل برنامه مربوطه را اجرا کردند.
مدیر تبلیغات اسلامی شهرستان رزن و درگزین در بیان برنامه های صورت گرفته این گروه عنوان کرد: برنامه های این گروه با هدف ایجاد شناسنامه ای از منطقه یا روستا توسط افراد متخصص برای معرفی به نهادهای مربوطه در زمینه های متنوع شامل ارتباط با جوانان و نوجوانان، حضور در مدارس، برگزاری حلقه های صالحین و مشاوره فردی برگزار شد.
وی یکی از مسائل و مشکلات این شهرستان را عدم حضور مشاور در سطح شهر دانست و افزود: بابت مسئله عدم حضور مشاور در سطح شهرستان اهالی با تحمل هزینه های سنگین مجبور به مراجعه به استان می‌شوند که یکی از اهداف این گروه کم کردن این هزینه ها است، دیگر اقدام این مبلغین در سطح شهر اجرای دوره های متعدد ضمن خدمت برای مدیران و کارمندان دولتی به همراه خانواده های‌شان در شهرستان است.
وی در ادامه به دیگر اقدامات انجام گرفته اشاره و بیان کرد: دیگر اقدام برگزاری همایش قبل از ازدواج برای دختران و دعوت از زوج هایی که ازدواج آنها طی دو سال در اداره اسناد ثبت شده برای مشاوره بعد از ازدواج بود که با استقبال خوب اهالی روبه رو شد.
تاکید بر توانمندسازی شبکه امامت
حجت‌الاسلام حسینی با تأکید بر توانمند سازی امامان شبکه امامت مطرح کرد: اگر شبکه امامت توانمند و پویا شود می‌تواند به اهداف متعالی برسد و در جهت خدمت رسانی بهتر قدم خواهد برداشت و بسیاری از معضلات حل خواهد شد که در این راستا با اجرای جلسات متعدد مشاوره سعی در تحقق این امر مهم داشته ایم.
مدیر تبلیغات اسلامی شهرستان رزن و درگزین وجود علما از دیرباز در این شهرستان را موجب شبکه سازی امامان دانست و خاطرنشان کرد: وجود علمای بزرگ در این محله موجب ارادت اهالی به علما و شناخته شدن شبکه امامت شده چون قریب به ۲۰۰ سال است که این علما در این شهرستان فعالیت دارند و علما افراد امین و مورد اعتماد برای رفع مشکلات اهالی بوده اند.
وی از برگزاری گعده برای امامان در این شهرستان خبر داد و گفت: یکی از اقدامات مؤثری که انجام شد برگزاری گعده در سه بخش مجزا شامل روحانیون مستقر، هجرت و خود استقرار است که به صورت نوبتی در روستاها در قالب هیئت های خانوادگی اجرا می‌شود.
مدیر تبلیغات اسلامی شهرستان رزن و درگزین در ادامه اضافه کرد: این گعده ها که با اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء و سخنرانی امام جمعه شهرستان صورت می‌گیرد و سپس توسط بوم منطقه امامان و شریکه الامامان مشکلات منطقه را بررسی می شود و با ارائه راهکار طبق دیدگاه‌های ستاد تعلیم بنیاد هدایت آن‌ها را حل می‌کنیم.
وی در پایان این گعده ها را بسیار مثمر ثمر دانست و گفت: اثرات این گعده ها بسیار عالی بوده که می‌توان به حل مشکلات منطقه، ایجاد نشاط بین خانواده های امامان، تقویت امامان و اتحاد بین شبکه امامت و اهالی شهرستان اشاره کرد.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!