ماه عسل با چاشنی جهاد تبلیغ در روستاها؛

«میم» مشکلات را بر می‌داریم

«میم» مشکلات را بر می‌داریم
مجتبی عظیمی
0
۰۹ تیر ۱۴۰۱

خدمت واژه‌ای کوتاه اما مفاهیمی بلند و عمیق دارد. مفاهیمی که امروز پای جوانان و نوجوانان زیادی را به روستاها و مناطق محروم کشانده تا دردی از مشکلات نیازمندان کم کنند. امروز قشر روحانیت هم همپای دیگر جهادگران در کنار تبلیغ در روستاها، خدمات جهادی را پیشه کرده تا فرمان رهبرشان پیرامون خدمت به محرومان بر زمین نماند.

به گزارش مرکز رسانه بنیاد هدایت، «حجت الاسلام محمد رضا احراری» از جمله افرادی است که از شروع ماه عسل زندگی‌اش تاکنون در نقاط محروم نهبندان و درمیان مستقر شده و به همراه همسرش به محرومان خدمت رسانی می‌کنند تا میم مشکلات روستاییان برداشته و زندگی با طعمی شیرین خوش شود. این روحانی جهادگر از چهار سال گذشته تاکنون در روستاهای محروم نهبندان و درمیان خدمت کرده و در حال حاضر در روستای خوان قهستان زیر نظر قرارگاه پیشرفت و آبادانی به عنوان امام روستا در حال خدمت رسانی است.

حجت الاسلام محمد رضا احراری با بیان اینکه از چهار سال گذشته در خراسان جنوبی مشغول خدمت هستم، افزود: سه سال در روستاهای محروم نهبندان و یک سال هم زیر نظر قرارگاه پیشرفت و آبادانی در روستای درمیان به امر تبلیغ مشغول هستم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه زیر نظر قرارگاه پیشرفت و آبادانی در روستاها مشغول به امر تبلیغ شده‌ام، در پنج کارگروه در زمینه سلامت، فرهنگی و اجتماعی، عمران، زیرساخت اشتغال و تعلیم و تربیت فعالیت دارم.

این روحانی جهادگر بیان کرد: با توجه به اهمیت مقوله همدلی و تأکیدات رهبری پیرامون این موضوع، طی دو سال گذشته بیش از ۳۰۰ سبد غذایی بین نیازمندان توزیع شده است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه عمران بیان کرد: احیای قنوات و تعمیر و مرمت سرویس بهداشتی خانه‌های نیازمندان از جمله اقدامات انجام شده بوده است.

حجت الاسلام احراری اظهار کرد: رنگ آمیزی کلاس‌ها، نمازخانه مدارس، بتن کردن کف مدرسه، فضا سازی مدارس، توزیع بیش از ۲۰۰ پک لوازم تحریر هم از اقدامات انجام شده در زمینه تعلیم و تربیت است.

وی از اجرای طرح‌های اشتغال در روستاهای هدف را از جمله اقدامات انجام شده دانست و گفت: با توجه به این طرح‌ها، در هر روستا متناسب با ظرفیت‌هایش دو تا سه شغل ایجاد شده است.

حجت الاسلام احراری با اشاره به فعالیت‌هایش در روستای «خوان» بخش قهستان، اظهار کرد: از ۱۰ ماه گذشته در این روستا فعالیت‌هایی در پنج حوزه مد نظر داشته‌ام.

این امام روستا، فشار خون را یکی از مشکلات عمده روستاییان این منطقه دانست و گفت: با رایزنی‌های انجام شده یک تن نمک طبیعی در روستا توزیع و نمک سفره از نمک غیر سنتی به نمک طبیعی تبدیل شد.

وی رنگ آمیزی، طراحی و نقاشی مدرسه، آماده سازی زمین والیبال و کمک به تأمین جوایز مدرسه را از جمله برنامه‌های انجام شده در حوزه تعلیم و تربیت در روستا دانست.

حجت الاسلام احراری برگزاری کلاس‌های تقویتی و فرهنگی و برپایی نماز جماعت در مدرسه را از دیگر برنامه‌ها دانست و گفت: راه اندازی کارگاه شیرینی‌پزی با استفاده از ظرفیت بانوان روستا هم یکی از گام‌های مهم در راستای اشتغالزایی است.

وی از راه اندازی فروشگاه سلامت و صنایع دستی برای فروش محصولات تولیدی روستاییان خبر داد و گفت: در این مرکز محصولات از روستاییان با بالاترین قیمت خریداری شده و به فروش گذاشته می‌شود.

این روحانی با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه عمران و زیرساخت بیان کرد: احیا و مرمت دو قنات روستا با اعتبار ۳۰۰ میلیون تومان از جمله اقدامات اجرایی بوده که با حمایت بنیاد علوی انجام شده است.

بنا به گفته وی احداث زمین چمن مصنوعی بوده از دیگر برنامه‌های اجرا شده در روستا بوده که با حمایت بنیاد علوی به اتمام رسیده است.

وی با اشاره به اهدافش برای خدمت در روستاهای محروم بیان کرد: با توجه به تاکید رهبری به مناطق محروم، بلافاصله بعد از برگزاری جشن عروسی به همراه خانواده به امر خدمت و تبلیغ مشغول شدیم.

وی که جشن ازدواجش هم بسیار ساده برگزار شده است، گفت: همسرم در بسیاری از فعالیت‌ها همراهی‌ام می‌کند.

این روحانی با اشاره به نرم افزار امامت در قرارگاه پیشرفت و آبادانی بیان کرد: این نرم افزار مدل، طرح و برنامه‌ای کامل بوده که در راستای آن مشکلات مناطق هدف شناسایی و رفع می‌شوند.

در دیگر رسانه ها ببینید:
خبرگزاری مهر
وب سایت سازمان تبلیغات اسلامی

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!