حجت الاسلام میرمحمدیان مطرح کرد؛

طرح ۳۱۳ نخستین و جدی‌ترین تجربه ارائه خدمات حاکمیت توسط مساجد

طرح ۳۱۳ نخستین و جدی‌ترین تجربه ارائه خدمات حاکمیت توسط مساجد
رضا رفیعی‌مهر
0
۱۲ تیر ۱۴۰۱

حجت الاسلام میرمحمدیان اهمیت طرح ۳۱۳ را یادآور شد و گفت: دلیل این اهمیت این است که اولین تجربه و جدی ترین تجربه ای است که در آن حاکمیت خدمات خود را از طریق مساجد ارائه می دهد.

به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، نشست مجازی عملیاتی طرح ۳۱۳ امروز با هدف تبیین و توضیح زوایای اجرای این طرح با حضور معاونان فرهنگی ادارات تبلیغات اسلامی کشور، راهیاران استانی بنیاد هدایت، حجت الاسلام سید ناصر میرمحمدیان مدیرعامل بنیاد هدایت و حجت الاسلام حسن هرمز مشاور رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) در امور روحانیون، برگزار شد.

حجت الاسلام میرمحمدیان در این نشست محور قرار گرفتن مساجد در مسیر خدمت رسانی به مردم  را از اهداف بنیاد هدایت برشمرد و گفت: برای این منظور خدماتی را حاکمیت ارائه می کند که ما تلاش می کنیم این خدمات را از طریق مساجد به مردم منتقل کنیم و این تا جای ممکن به وسیله شبکه امامت انجام شود.

اولین تجربه در ارائه خدمات حاکمیتی توسط مساجد

مدیرعامل بنیاد هدایت یکی از این خدمات را خدمات مددکاری کمیته امداد دانست و افزود: سرکشی هایی که در طرح ۳۱۳ طراحی شده از جمله این خدمات است. دلیل اهمیت این کار این است که اولین و جدی ترین تجربه ای است که در آن حاکمیت خدمات خود را از طریق مساجد ارائه می دهد.

وی خاطرنشان کرد: چه بسا ارائه این خدمات در آینده مستلزم حضور شخص امام نباشد و مسجد بتواند این خدمات را ارائه کند. کما اینکه هم اکنون هم برخی از خدمات توسط همسر امام انجام می شود. مهم این است که این خدمات تحت اشراف امام صورت می گیرد.

حجت الاسلام میرمحمدیان بیان کرد: امام در مسجد برخی کارها را به صورت مستقیم باید انجام دهد؛ در برخی از کارها امام جنبه محوری دارد و در برخی از کارها نیز صرفا نقش محرک دارد. به طور مثال نماز را خودش باید انجام دهد اما کارهایی مانند سرکشی از خانواده ها در طرح ۳۱۳ را به شریکه الامام بسپارد.

مدیرعامل بنیاد هدایت گفت: اهمیت طرح ۳۱۳ در این است که تجربه موفقی در فرایند برون سپاری وظایف حاکمیت به مساجد شکل بگیرد و بتوانیم مشکلات آن را کشف کنیم و در نهایت خدمات دیگری را به مساجد وصل کنیم.

در دیگر رسانه‌ها ببینید:

خبرگزاری حوزه

خبرگزاری ایرنا

خبرگزاری فارس

خبرگزاری شبستان

خبرگزاری رسا

خبرگزاری مهر

خبرگزاری ایکنا

وب سایت سازمان تبلیغات اسلامی

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!