حجت الاسلام هرمز:

امسال هزار امام محله فعال برای طرح ۳۱۳ انتخاب می‌شوند

امسال هزار امام محله فعال برای طرح ۳۱۳ انتخاب می‌شوند
رضا رفیعی‌مهر
0
۱۲ تیر ۱۴۰۱

حجت الاسلام هرمز طرح ۳۱۳ را تربیتی و خانواده محور توصیف کرد و گفت: در سال جدید تعداد امامان محله فعال در این طرح افزایش پیدا می کند و ۱۰۰۰ مبلغ جدید جذب می شوند.

به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت الاسلام هرمز مشاور رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) به عنوان دومین سخنران این نشست برنامه های کمیته امداد در خصوص طرح ۳۱۳ را یادآور شد و عنوان کرد: این طرح سبب می شود تا خدمات مؤثر فرهنگی و

معیشتی به خانواده های تحت پوشش ارائه شود.

مشاور رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) رویکرد طرح ۳۱۳ را تربیتی دانست و خاطرنشان کرد: این طرح یک طرح خانواده محور است. روحانی ما به همراه همسر خود با خانواده های تحت پوشش طرح ارتباط مؤثری دارند تا بتوانند با کمک خود خانواده و منابع امدادی و غیر امدادی نسبت به شناسایی و اولویت بندی مسائل این خانواده ها اقدام کنند.

وی تجربه ها و خبرهای خوب از طرح ۳۱۳ را یادآور شد و گفت: روحانیون نقش بسیار مهمی در تشویق به ازدواج، کاهش طلاق و شناسایی استعدادها و افراد نخبه داشته اند. این طرح یکی از محاسنش این است که یک نقطه زنی فرهنگی انجام داده است.

حجت الاسلام هرمز افزود: روحانیون ما به همراه همسران خود وارد منازل افراد تحت پوشش طرح می شوند و با مشاهده وضعیت خانواده ها و اطلاعاتی که از قبل از خانواده ها دارند تلاش می کنند تا پنج مسئله فرهنگی و شش نیاز معیشتی که توسط ما مشخص کرده ایم را شناسایی کنند و در نتیجه بتوانند در مدت ۵ ماه نسبت رفع مشکلات آن ها اقدام کنند.

امسال هزار امام محله برای طرح ۳۱۳ انتخاب می‌شوند

مشاور رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) از انتخاب هزار امام محله در سال جدید برای شرکت در طرح ۳۱۳ خبر داد و گفت: راهیاران بنیاد هدایت باید امامان جوان، با روحیه اجتماعی و جهادی را انتخاب کنند. کسانی را انتخاب کنند که از انگیزه لازم برخوردار و نسبت به این کار علاقمند باشند. همسران آن ها نیز همراه باشند و بتوانند ارتباط عاطفی با خانواده ها برقرار کنند، چرا که سختی کار بر دوش همسران روحانیون است.

در دیگر رسانه‌ها ببینید:

خبرگزاری حوزه

خبرگزاری ایرنا

خبرگزاری فارس

خبرگزاری شبستان

خبرگزاری رسا

خبرگزاری مهر

خبرگزاری ایکنا

وب سایت سازمان تبلیغات اسلامی

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!