حجت الاسلام میرمحمدیان:

روایت جهاد تبیین نیاز به «آوینی‌ها» دارد

روایت جهاد تبیین نیاز به «آوینی‌ها» دارد
رضا رفیعی‌مهر
0
۱۲ تیر ۱۴۰۱

مدیرعامل بنیاد هدایت روایت جهاد تبیین را به اندازه خود این حرکت مهم دانست و گفت: این عرصه نیاز به آوینی‌ها دارد که بیایند و کارهای خوبی که در میدان صورت می‌گیرد را به زیبایی شرح بدهند؛ پویش روایت روشنایی به همین منظور راه اندازی شده است.

به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت الاسلام سیدناصر میرمحمدیان مدیرعامل بنیاد هدایت در نشست مجازی همسنگران بنیاد هدایت که امشب با حضور راهیاران و اساتید عملیات جهاد تبیین برگزار شد، با اشاره به خدمات بنیاد هدایت، گفت: یکی از کارهای خوب و با برکتی که به ثمر نشست، سامانه تجربه نگار است؛ باید از تجربیات امامان استفاده کرد و سامانه تجربه نگار در این زمینه بسیار می تواند مفید باشد.

وی کار این سامانه در ابتدای راه توصیف کرد و بیان داشت: با این حال تجربیات ارزشمندی گردآوری شد. در برخی از جلسات که خودشان از صاحبان تجربه و صاحب نظر بودند، وقتی که برخی از این تجربیات را ارائه می‌کردیم تحسین می‌کردند و برای شان جالب بود. آموزش‌های تئوری و بعضا انتزاعی نمی‌تواند تا این اندازه گره گشا باشد چراکه این تجربیات در میدان محک خورده و جواب داده و حالا برای استفاده دیگران در اختیارشان قرار گرفته است.

مدیرعامل بنیاد هدایت تأکید کرد: این سامانه طوری طراحی شده که هر کسی که بخواهد می‌تواند در این بستر تجربیاتش را با دیگران در امر امامت و مسجد داری به اشتراک بگذارد و کسانی هم که در آغاز راه هستند و یا می‌خواهند در این مسیر رشد کنند، می‌توانند از این تجربیات استفاده کنند.

حجت الاسلام میرمحمدیان گفتمان سازی را به عنوان یکی دیگر از خدمات بنیاد هدایت برشمرد و گفت: تولید محصولات رسانه ای و خبرهای مرتبط با فعالیت های امامان محله بسیار حائز اهمیت است. هم اکنون خبرگزاری های بزرگ کشور اخبار شبکه امامت را با عنوان «امام محله» منتشر می کنند و این گفتمان جا افتاده است.

وی به اجرای پویش روایت روشنایی اشاره کرد و گفت: پویش روایت روشنایی یک کار خوب است که در آن امامان مساجد و بچه های مساجد فعالیت ها و خدمات خوب مساجد را روایت می کنند و با آن حال مردم را خوب می کنند. ما در عرصه جهاد تبیین نیاز به آوینی‌ها داریم تا اقدامات خوبی که در میدان انجام می‌شود را به زیبایی به گوش دیگران برسانیم. اگر جهاد تبیین مهم است و به تعبیر رهبر معظم انقلاب یک واجب قطعی و فوری است، روایت جهاد تبیین هم به همان اندازه اهمیت دارد.

مدیرعامل بنیاد هدایت مهرواره بانور را اتفاقی با برکت دانست و در توضیح آن خاطرنشان کرد: این مهرواره ویزه همسران امامان و بانوان فعال مسجدی است؛ در این پویش فعالیت‌ها، ایده‌ها و تجربیات بانوان در عرصه خانواده و جمعیت ارائه می‌شود. ابتکار عمل واحد بانوان در اجرای این مهرواره موجب تحسین بسیاری از افراد شده و برخی از اصحاب رسانه نیز نسبت به پوشش رسانه‌ای آن استقبال کرده اند.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!